Ska ev. (om det är ekonomiskt försvarbart) renovera min 9 bultare och undrar om det är nån som har tips på var man hittar billiga delar till den?
Har du erforderliga verktyg för renoveringen?Har nu fått lite prisinfo:
0646-261 Bussning Rörliga skivan 145:-
0646-262 Bussning Lock 175:-
0646-151 Låsring Lock 10:-
0623-393 Låsring skiva 20:-
VIKTARMS'KIT Bult, Bussning, Bricka 325:-
REPSATS VARIATORKORS 925:-
TOTALT:1600:- om jag nu måste renovera korset, annars 675:-
Med dessa priser känns det som att det är ekonomiskt försvarbart att renovera istället för att köpa ny som kostar 3750:-.
Då kan man ju passa på att fixa Sekundären också:
Bussningar 2*160:-
Rullar 150:-
Pinnar, brickor 150:-
TOTALT: 620:-
Med andra ord totalrenovering av primär och sekundär för: 2200:-
Har nya fjädrar liggandes till bägge så dom är inte medräknade.....
Eller tänker jag helt fel?
Verktyg för att göra jobbet är det inga problem med, för att hålla variatorn har en kompis tillverkat en typ sån här åt migHar väl aldrigt gjort det , men och andra sidan så blev problemet med huggandet så pass stort i slutet av säsongen så jag bestämde mig för att det kanske var dags att göra nåt åt det.
för att skona växellådan lite måste jag hålla på bromsen tills variatorn griper in, annars smäller det ordentligt........
Renovering behövs, här är problemet beskrivet med ett citat från en annan tråd.
Verktyg för att göra jobbet är det inga problem med, för att hålla variatorn har en kompis tillverkat en typ sån här åt mig
Och för att lossa korset så bygger jag mig ett verktyg
Jag har en härlig historia från den gamla god tiden kring -02, då jag hade ZR600 -98, som råkat vara en sväng (ja, eller hela ***** hösten och halva vintern) hos Tikka för lite Max Shot Booster och sånt tjaffs.jag måste tyvärr ochså skriva under på att det till 95% inte är värt att repa , speciellt inte en gammal 9 bultare , dom spricker ofta enligt min erfarenhet i korset och äter viktbussningar , min f8 hadde en skuren rulle i korset i vintras tänkte först repa men såg sen småsprickor i skivorna längs in på skivorna , de blev en ny från bengans och den andra säljs eventuyellt som skrot om någon behöver delar ....