Var köpa bra spade?

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Sno Pro, snowpeople eller va de heter funkar ju hyffsat
Dessutom passar snowpeople spaden utmärkt under huven på revarna...
Skaftet på samma sida som slut burken vid sidan av pipan och bladet liggandes på pipan..

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Jag tycker klas funkar fint så länge man inte behöver skyffla några enorma mängder snö.
Sen är det ju en fördel att du har jordblad på den så du kan hugga små björkar och is.

Men polarn har en snowpeople spade och fördelarna med den är först och främst ett långt skaft,väger lite,tar ingen plats och den känns relatift stadig.
Den enda nackdelen jag uplevde med den spaden var att bladet var lite väl vinklat från skaftet tex om man står i en grop och skyfflar så ville snön åka åt fel håll av bladet.

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
För dom som är intresserade av dom små vikbara militärspadarna som går att sätta snöbladen på och som bor i närheten av Piteå, så är Glommersträsk antik på gammla bo andersson bil i öjebyn.

Han har massor med militärgrejor, kläder, skor o stövlar, spadar, tält, camo nät, lite civila overaller o brallor, kokutrustning, militärens torrfoder (bla hönsgryta som är riktigt smaskens), energidryck, vattentåliga små säckar som är perfekta att ha tex liggunderlag i på pulkan, mm, mm, mm, mm och han har dessutom riktigt bra priser på mycket av grejorna, tex militär spadarna 125 kr + snöblad 35 kr ;) .

Har varit dit idag o slösat massa pengar *suck*, blir billig mat resten av månaden nu. :eek:

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Biltemas fungerar utmärkt, har skottat en del blötsnö med min och den håller ännu :)

Ett stort minus dock för glappet mellan delarna.

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Köp en everest spade den är riktigt riktigt bra. Tycker jag........ 299kr på stadium (tror jag)