Ok.Nu är man hemma igen då efter en dagstur med lek i den goa snön.
Sagt var så har jag bytt spole,kablar och hattar till idag då.Blev det nån skillnad?? NÄÄÄÄÄ!!!! Inte ett smack..
Men nu har jag provat kors och tvärs i backar och på raksträckor.
Summa summarum..Han går som ett troll så länge man inte har full trottel på den.Det går bra om man ger 3/4 dels gas som max. Kör man på rak väg och eldat ur så mycket det nu går på det angivna procenten och smyger på lite mer och lite mer så hör man tendensen komma att han vill gå orent. Släpper man tillbaks lite igen så hystar det på igen.
Uppför branter där man vill ha öppna späll så missar den men lika där.Släpper man av lite så tuffar det på så fint.
Kan det vara ett bränsle problem iallafall?
Förgasarna är rengjorda och provtryckta under vatten och dom tätar fint.
Tycker inte det verkar som statorn iallafall. Då brukar dom väl skjuta och leva om..
Motorn är bromsad så det ska inte vara fel på några bestyckningar..Han gick klockrent i påskas i Ljungdalen sen har den ju bara stått.
Ok färg på stiften är det också. Startar första rycket kall som varm och kan stå hur länge som helst på tomgång utan att sura.
Känns precis som stiften vore tras men dom är nya. Ok ja, det är rätt stift.
Likadana som jag körde med förra året och lika som satt i bromsbänken..
Tikka trodde det kunde vara en förgasare som flödade men då borde den väl till att börja med sura på tomgång.
Och eftersom jag inte hittat nån läcka vid provtryckning så kan man väl utesluta det..
Kom med lite intressanta ider grabbar....
Mvh Peter