varför inte trippel

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Gammal tråd som gatan men jag måste nog komma med ett litet inlägg.

Tar man en SRX och en F7 så är det så att det enda föraren på F7 så se är ett baklyse på SRXen som till slut försvinner vid horisonten.

Om nu F7 håller så pass länge dvs...;)

Att man sedan får ryggpaj på SRXen om det ligger en snöboll på leden är en annan sak...
 
W

w3stman

Gammal tråd som gatan men jag måste nog komma med ett litet inlägg.

Tar man en SRX och en F7 så är det så att det enda föraren på F7 så se är ett baklyse på SRXen som till slut försvinner vid horisonten.

Om nu F7 håller så pass länge dvs...;)

Att man sedan får ryggpaj på SRXen om det ligger en snöboll på leden är en annan sak...
Där håller jag med dig till fullo Micke, ett bra argument eftersom precis så är det. Och det med snöboll är inte direkt någon överdrift utan mer sanning :laugh:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Trodde du hade fattat vad jag skrev ovan för en kort stund, men tydligen har du mer bitterhet att försöka ta ut på andra. :stupid: Lycka till med det och hoppas den enda du hittar är dig själv, lite som när du raggar på krogen typ. Fröken höger är den enda som följer dig hem...:eek:
:bootyshake::rock:

Sista inlägget jag gör i denna tråd, eftersom min poäng finns att läsa för de som verkligen vill längre upp. Fantastiskt att för övrigt informativa trådar ska förstöras av dylika som spenderar mer tid att leta fel på andra, än att studera sitt eget beteende och sedan korrigera mot något mer eftersträvansvärt.

//R
Du anser alltså att ja har fel när jag skriver att det beror på vad man är ute efter, när det finns fördelaroch nackdelar angående tripplarna?:stupid:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Gammal tråd som gatan men jag måste nog komma med ett litet inlägg.

Tar man en SRX och en F7 så är det så att det enda föraren på F7 så se är ett baklyse på SRXen som till slut försvinner vid horisonten.

Om nu F7 håller så pass länge dvs...;)

Att man sedan får ryggpaj på SRXen om det ligger en snöboll på leden är en annan sak...
Jag kör inte skoter för att köra raktfram på sjön..:rolleyes:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag kör inte skoter för att köra raktfram på sjön..:rolleyes:
En SRX går som ett skållat på krokiga leder, är väl den och Vipern som har mest gokartkänsla i förhållande till pulver av alla skotrar.
Det existerar inte en skoter som har hårdare kopplad boggie, förutom andra Yammor :)
Du kan ge full mutter i en kurva och du har fortfarande styrförmågan kvar. Det gör du INTE med en F7.

Att sedan SRX inte klarar av moguler och försöker man så hamnar det man sitter på vid öronsibbarna, det håller jag med om, där är F7 bättre.

SRX har kriminellt liten fjädringsväg, det vet alla...
 
4

426H

Tycker det är synd att 2T-tripplarna försvunnit. Rad 2:eek:rna är kanske bättre och i alla fall billigare att tillverka och i driftskostnader. Men för ljudet i en 2T trippel hade jag gärna betalt lite extra.
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Tycker det är synd att 2T-tripplarna försvunnit. Rad 2:eek:rna är kanske bättre och i alla fall billigare att tillverka och i driftskostnader. Men för ljudet i en 2T trippel hade jag gärna betalt lite extra.

Därför åker man Storm med pipor, inte för att det är vettigt o drar lite soppa, utan för att det finns hejdlöst med effekt och skönt ljud. :rock: Men en välunderhållen och injusterad polaristrippel kan skänka väldans mkt glädje per krona. Utan att gå sönder.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Därför åker man Storm med pipor, inte för att det är vettigt o drar lite soppa, utan för att det finns hejdlöst med effekt och skönt ljud. :rock: Men en välunderhållen och injusterad polaristrippel kan skänka väldans mkt glädje per krona. Utan att gå sönder.

yes därför kör man storm med pipor ;) effekt i överflöd!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har skrivit det förut i någon annan tråd men det är ett önsketänkande! Tänk om nått märke kunde bygga en ny trippel med modern teknik och låg vikt, puss på er och jag hade köpt 2 direkt! :rock:
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Har skrivit det förut i någon annan tråd men det är ett önsketänkande! Tänk om nått märke kunde bygga en ny trippel med modern teknik och låg vikt, puss på er och jag hade köpt 2 direkt! :rock:
Eftersom de har slutat tillverka det, så borde det finnas en bra anledning, t.ex. att de inte e lika bra som 2 cyl, eller 3 cyl 4t.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
EXAKT! tror du dom har slutat endast tillverka tripplar för att det är dåliga maskiner så kanske du skulle vakna till.. snälla nån.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Kommer aldrig att köpa en skoter som har mindre än 3cyllar, 2T lr 4T spelar ingen roll för mej men det är jag det.
;)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kommer aldrig att köpa en skoter som har mindre än 3cyllar, 2T lr 4T spelar ingen roll för mej men det är jag det.
;)
Samma lika här. Fast det skall mycket till innan jag lämnar in mina 4 burkar mot något mindre.

Är jag tvungen att gå till 2T så får jag väl leta reda på någon gammal SX Viper i hyffsat skick... Eller kanske en VMax4.. :D
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Ja jag måste också tilläga att tripplar är bara så skönt specielt min gammel nostalgi 650 :) Kan säga att jag har haft rätt många skotrar tidigare tex dom 2 senaste en sks700 -02 och så hadde jag en rmk 900 -05.. men jag säger det att ingen av dem hade dragit i från 650.... men då är min lite filad... sjukt drag på hårt underlag
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Ja jag måste också tilläga att tripplar är bara så skönt specielt min gammel nostalgi 650 :) Kan säga att jag har haft rätt många skotrar tidigare tex dom 2 senaste en sks700 -02 och så hadde jag en rmk 900 -05.. men jag säger det att ingen av dem hade dragit i från 650.... men då är min lite filad... sjukt drag på hårt underlag
:laugh: den dagen en 650 drar en rmk 900 05..
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Vill man åka fort efter sjöar och fjäll så funkar säkert trippel bättre än twin, men om man ska åka fort efter led så föredrar jag då twin. Vore kul att se om en Srx eller dyligt hänger på en 440 dvs crossmaskin efter leden skulle inte kunna tänka mig att Srx'en har så stor chans, med 440 kan man köra hur fort som hälst efter leden för dom väger ganska lite och är grymt pigga, lyder minsta rörelse. Har häller aldrig sett en trippel på crossbana^^
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vill man åka fort efter sjöar och fjäll så funkar säkert trippel bättre än twin, men om man ska åka fort efter led så föredrar jag då twin. Vore kul att se om en Srx eller dyligt hänger på en 440 dvs crossmaskin efter leden skulle inte kunna tänka mig att Srx'en har så stor chans, med 440 kan man köra hur fort som hälst efter leden för dom väger ganska lite och är grymt pigga, lyder minsta rörelse. Har häller aldrig sett en trippel på crossbana^^
Jag har sett ett antal SXViper på crossbana, nu var det stadioncross om jag inte missminner mig. Och de kom inte sist, snarare tvärtom...
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Jag har sett ett antal SXViper på crossbana, nu var det stadioncross om jag inte missminner mig. Och de kom inte sist, snarare tvärtom...
Tycks minnas att yamahas´s cross satsningar inte har varit helt lyckade, har kanske lite dåligt minne men kan inte dra mig till minnes att yamaha nånsin vunnit nåt inom crossen. kanske nån som har bättre koll?