Varför så lite intresse?

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Jag har lagt ut min polaris 700sp på blocket men inte en käft har hört av sej. Tycker jag ligger bra i pris på den å den är grymt fräsch.

Vad tror ni kan vara orsaken till så dåligt intresse?

Last edited:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Editera bort länken själv du för det är inte tillåtet att länka annonser på blocket etc, så slipper MOD:arna göra det/alternativt stänga tråden så vi inte kan fortsätta en seriös diskussion om varför det är trögt på begagnatmarknaden.

Sen varför det är svårsålt är väl inte så svårt att förstå. Även om det borde vara inne i högsäsongen nu så är det väl bara åkbart i fjällen typ. Här nere i Gästrikland har det vart helkass vinter och är väl många ställen i landet det vart så i år.

Så utbudet är nog större än efterfrågan = svårt att sälja.

Last edited:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det går RIKTIGT segt på marknaden nu, så man ska passa på att köpa skoter nu.

Vet av en som haft ut sin viper för 34k nu i 2månader!
Sen ang din skoter tycker jag den ligger lite högt i pris, man börjar kunna få edgar för runt 25-30k nu!

//Rasmus

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Jo kanske nån tusing högt, men jämför man med andra så ligger jag rätt lågt. Det är ju knepigt att ingen hör av sej, inte ens skambud :)

Norr om Sundsvall måste de väl vara rätt bra säsong.

R

Robin

Ingen ide att annonsera ut en skoter mitt i högsesong, alla som kör har redan införskaffat sitt och håller sig oftast till en skoter under hela sesongen.

Försök istället strax före påsk eller efter, du lär ju inte få ut nåt bra pris dock. Bästa tiden att sälja är just när snön börjar falla på senhösten.

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag vet inte men det känns som om många Polaris modeller är iskalla beg. Kan ju gälla fler men reagerar på priser på Fusions, FST classic osv. Såg en fabriks ny FST classic för 80 lax på blocket i höstas. *****r vad sugen jag blev på den maskinen.

Kan det vara så att vi har för gott ställt och köper nytt ?

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
INGEN som vill ha polaris!!!

Närå skämt å sido.. ska du ha den såld nu så fåru nog vara extramt billig för dom flesta har hunnit skaffa skoter redan...

MVH

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har inga problem med att vara extremt billig, men så länge ingen hör av sej så äre svårt att pruta :) Får sänka priset på blocket å se om mer intresse finns.