Varför valde du att skaffa snöskoter och hur använder du den?
Var inte så mkt till val. Uppvuxen med det hela så det ligger väll i släkten antar jag. Har för den sakens skull inte "valt bort" andra motorfordon. Har provåkt/kört garbilar med effekter som enligt "bilfolket" är "waow", även haft/kört mycket MC/Cross/Fyrhjuling.
Alltihopa blir såklart roligt då man är motorintresserad, men om jag skulle få välja mellan att ha cross,mc,sommarbil,quad ELLER snöskoter, så väljer jag snöskoter alla dagar i veckan. Även om det är svårt att gämföra då det är olika leksaker, så är det ingen av de jag nämnt, som kommer i närheten av "roligt/krona".
Ingen bil,mc,cross osv. tar sig "varsomhelst", det gör skotern. Det är nyttofordon, familjegemenskapsfordon, leksak och välmående i ett. Det hittar man inte någon annan stans. Åtminstonde inte här, för kärringen tycker att det verkar som en dum idé att lasta hela familjen på en cross, och åka 500hk bil med driftsäkerhet, som familjefordon är inte ekonomiskt rimligt (för min del).
Skotern har det bästa av alla världar helt enkelt, förutom möjligtvis att den kräver vatten eller snö för att brukas.