Till att börja med så undrar jag hur man får bort sekundärvariatorn på en -92:as wildcat?
Det ser nästan ut som att den sitter fastpressad på samma sätt som primären men så brukar det ju inte vara...
Sedan har jag läst i en annan tråd att vevaxeln och axeln som sekundärvariatorn sitter på hela tiden ska vara parallella, men jag testade att palla upp skotern och gasa lite och motorn vrider sig rätt ordentligt!
Det är nog så pass att primärvariatorn rör sig 5 - 10mm.!
Finns det ingen som har samma skoter som jag och vet vad det ska vara för mått gällande varitorerna?
Alltså centrum till centrum mått, förskjutning av sekundären och ev. hur sned primären ska vara för att kompensera att hela motorn vrids.
Och är det bara mina motorfästen som är totalt utslitna eller ska motorn vrida sig som den gör?
Det ser nästan ut som att den sitter fastpressad på samma sätt som primären men så brukar det ju inte vara...
Sedan har jag läst i en annan tråd att vevaxeln och axeln som sekundärvariatorn sitter på hela tiden ska vara parallella, men jag testade att palla upp skotern och gasa lite och motorn vrider sig rätt ordentligt!
Det är nog så pass att primärvariatorn rör sig 5 - 10mm.!
Finns det ingen som har samma skoter som jag och vet vad det ska vara för mått gällande varitorerna?
Alltså centrum till centrum mått, förskjutning av sekundären och ev. hur sned primären ska vara för att kompensera att hela motorn vrids.
Och är det bara mina motorfästen som är totalt utslitna eller ska motorn vrida sig som den gör?