variatorfundering

Goatfactory

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
min skoter vill inte riktigt varva ur vid körning... går detta att justera med dom tre(?) skruvarna på variatorn? dom som är markerade 1-5 altså... formula plus 582
 

Bnht

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
TRA

.......variator om jag minns rätt vilket skulle innebära att varje siffersteg motsvarar en varvförändring på ca 200-250 rpm. Alla tre skruvarna skall isåfall justeras lika.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
vikterna

Motor vavet skall skötas med vikterna i primär variatorn i första hand , inte med sekundär fjädern och helix.
 

Goatfactory

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
nu blev jag yr......

jag trodde nämligen att primärvariatorn var den som sitter på utgående axel från motorn och den som remmen går till är sekundär... om jag förstår ditt meddelande rätt så är det altså tvärt om? lr?

 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
alldeles riktigt

motorvarvet sköts med vikterna(95%) i primär variatorn
alltså den som sitter på utgående axel det vill
säga veven.Justeringar med sekundär fjädern i sek-
undärvariatorn , samt stigningen på helixen.
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Hmm...

Clickern sitter ju på primären.. Inte pysslat med Doo, men har jag inte fått totalt hjärnsläpp ändrar man vinkeln på ramperna vilket medför en ökning eller minskning av varvtalet.. Runt 200 varv per läge..
 

Lynx_Racing

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Gällivare turkiet
....

jag har en cobra med TRA, och de ska finnas sånnt på den men jag har då inte hittat några skruvar. på vilken av variatorerna sitter dom?? och hur synliga är dom??