Kunde inte hålla mig så jag stack ut en sväng nyss och som sagt den tenderar att ibland slå över till 8100 (peak). Ska jag våga lätta bultarna lite till tro? Vad skulle nackdelen vara?
Det gick fin, fint att byta ramperna på plats om man tog bort rullarna!Testa sätta i 990 ramperna....
Det går att byta på plats..
Körde du 968 innan?Det gick fin, fint att byta ramperna på plats om man tog bort rullarna!
Nu har jag iaf testat lite körning i tung/brant djupsnö.
Dvs:
990 ramper
Helix 44/42
Sek. fjäder grön 180-303
Prim. fjäder lila/blå 170-300
571 rem
Clicker 3
33mm viktbultar
Maxvarv på 8000.
Tillslag på 4000rpm.
Skotern går otroligt fint och matar på riktigt ordentligt. Jag blev väldigt nöjd! MEN... Efter en längre stund med väldigt tung / brant skogsåkning så började det lukta ganska mycket rem. Jag stannade och plockade loss remmen som var mjuk som en gummisnodd. Variatorerna, särskillt primären gick inte att ta i. Snö som råkade hamna på variatorn kokade bort direkt. Den skogsåkningen var det hårdaste jag pressat maskinen någonsin. När allt svalnat så monterade jag tillbaka remmen och körde 5,5h dagen efter lika hårt utan problem.
Frågan är om jag inte ska stoppa i original primärfjäder igen för att få ner tillslagsvarven lite? Jag vet inte om det är några negativa effekter av högt tillslag egentligen. Jag gillade det lite mer aggressiva tillslaget..
Ska till Borga i helgen med min BD och en summit -17 båda med vad vi kan kalla fleshballreceptet men kommer ta med en uppsättning 990-ramper ska nog fan prova att byta i nån av dom för att se om det är någon Uppenbar skillnad.Ja precis.
Nä och jag tror inte det gör någon märkbar skillnad.snötoken kör du med qrs-lagret eller är det inget att hålla på med?
Det hade varit intressant att testa 966 ramperna. Tiden får utvisa hur länge remmen håller som setupen är nu.Kul. Men precis det går jävligt hårt på remmen i den roligaste körningen. Behåll nuvarande primärfjäder, tror inte den orkar varva med original. Har tyvärr inga 966 kvar annars hade du kunnat få låna ett par för att testa. Väldigt lik 990 men man tappar såklart lite av det där galet bra gassvaret då dom är ca 4gram tyngre.