Mm, vill man långt in i en p85 så tycker jag den är betydligt värre än p-drive. Bulta fast ett mothåll och ett 3 meters spärrskaft, bara en sån sak!!
Jo men dit behöver du ju inte förrän du ska bussa om en rulle eller schimsa korset, du behöver inte dom grejerna för att byta fjäder. Att man måste dra loss variatorn från veven, (P-drive och TRA med dubbelkona), för att byta fjäder är rent idiotiskt!!
Ang P-drive, (eller TRA för den delen), så har jag helt slutat använda avdragaren, kör bara "vattentricket", konsten är att ha bra gängtejp, Biltemas exempelvis är för dålig.
Ska nog införskaffa "hållarverktyget" däremot, brukar kila mellan en gummiklubba mellan variator och buk då jag drar fast variatorn men det känns lite sådär. Fjäderkompressor mm har jag gjort själv och det enda man behöver för att knacka ut pinnarna ur rullar/vikter är en lång M5.
Oavsett märke och modell så är det livsviktigt att alla konor är rena, torra och fina innan man sätter ihop grejerna igen. En enda vattendroppe på veven kan göra nästa demontering till en stor pina!