Variatorkit M8000

lucasdegerman

Aktiv medlem
22 dec 2010
91
2
8
sekundär fjädern är orginal! helixen vet jag vad det är för typ av men inte vilka grader,jag känner bergdahl endel, men jag lovar att ni inte blir missnöjda,helixarna har han en specifik person i usa som fräser dem på beställning. jag ligger runt 8250-8300rpm

filmsnutt med knr sledtech variator kit. : https://www.youtube.com/watch?v=-g1fhpfaS4o
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Oj vilka höga varv om den är org. Du har nog tappat 10hk uppe på dom varven, runt 8 vill jag mena att den lämnar mest effekt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

lucasdegerman

Aktiv medlem
22 dec 2010
91
2
8
jag personligen skulle aldrig åka 8000rpm, känner sig aningen mycket tröttare där, 8200-8250rpm skulle jag vilja säga är perfekt, har kört mot både m800 -13 samt m8000 -14 och slår dem på fingrarna. tänk på att orginal mätare felar i alla lägen.
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Kan så va, skulle vilja orova min i bänken och se varv på peaken och hur de stämmer mot org instrumetet.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ligger man lågt i varv klappar det lätt igenom när det börjar gå tungt! Låt det varva lite...
 

lucasdegerman

Aktiv medlem
22 dec 2010
91
2
8
hade även jag velat köra i bänk. folk ser film med min maskin och frågar vad jag varvar då den verkar gå så helvetes mycket bättre än deras. och ja den ligger på 8250-8350 beroende på motstånd i före, har testat vikta på 1gram och då drar den till 8200 för att sedan sjunka till 8000-8050 cirkus, och där känns den ordentligt mycket tamare och orkar inte riktigt hålla varven om det ordentligt motar. men ändå blir man idiot förklarad för att man varvar så hemskt mycket men då 99% av folket som åker samma variator kit frågar vad fan jag gjort med skotern som den öser på... hade vart enormt kul att köra i bänk för att verkligen se kurvan. i usa säger dem ju att den ger mest effekt helt standard på 8000rpm, men det känns helt ologiskt av egen erfarenhet då man vart och kört,men vad vet jag...
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Har samma erfarenhet som dig när det gäller varv men då va det 8050 som funka bäst för mig så man ska gå på det som man känner skälv funkar bäst. Har man en dyno körning att tillgå så är de ju de bästa. Men en bra setup är inviduell från person till person och det kan skillja mellan maskiner, mätare, mapning osv... Lita på kännslan och när man blir ifrån åkt så är de bara att bryta ihop å börja om ;-)

Skickat från min D6503 via Tapatalk