Variatorrem

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Nu är ju det i sig en intressant fråga... Jag har aldrig hört det och jag gör det inte själv. Personligen har jag svårt att se att min rem far illa av att sitta kvar.

(Däremot behöver fortfarande Blomman16 lära sig ta av och lägga på en ny rem)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Nu är ju det i sig en intressant fråga... Jag har aldrig hört det och jag gör det inte själv. Personligen har jag svårt att se att min rem far illa av att sitta kvar.

(Däremot behöver fortfarande Blomman16 lära sig ta av och lägga på en ny rem)
Jupp. Men om man inte har verktyg på dessa nyare maskiner? Då går det väl att kalva av den "som vanligt"?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Idiot! Det är såna där svar på frågor som du ger som gör att folk inte frågar på forumet.



Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum! Man kan tänka så om folk men behöver inte säga det. Alla är nybörjare nån gång.



Jag har en fundering om varför man skall ta av variatorremmen? Jag har aldrig hört talas om det iaf. Nog för att det växt mossa på den på min Spitfire men den har ju stått 5 år.




Håller med nordan här, bra talat det är ju just detta forumet är till för

att få svar på sina frågor måste man bli idiotförklarad varje gång man ställer en fråga lär nog forumet dö rätt snabbt



Och förresten ja det går lika bra att bara "karva av remmen" jag brukar alltid göra det när ställer bort skotern dels för att jag aldrig hittar det lilla verktyget och dels för att remmen brukar vara ganska lätt att få av utan att man behöver slita särskillt hårt när den gått några mil


Ska man därimot på med en helt ny rem så kan det vara klokast att leta reda på verktyget
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag får inte av min rem utan verktyg ..... Inte ens nära!

Antingen måste jag träna eller så skiljer det mellan olika årsmodeller/Sekundärvariatorer. Jag har en F3 -96.

Men frågan känns ändå relativt utredd :)