VariatorVerktyg till Vertical escape 800 -04

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Måste bara skriva, har vertical escape 800 -04a, svär på att du orkar inte dra isär skivorna. men den kan ju oxå bero på om motorn står i rätt läge, har man dåliga motorkuddar och fel c/c mått mellan variatorerna så klart allt gå lättare. Jag tycker man bör använda specverktyget, de spar på ryggen.

tessberg1994

Medlem
21 feb 2011
46
1
1
luleå
Jag har en Rmk Vertical Escape 600 -04, jag stod och bänglade i 1 timma innan jag fick reda på att man skulle använda specialverktyget, det var OMÖJLIGT utan det.

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Är i full gång med skoterkortet nu, dom har inte lärt oss ta av remmen. Kränga på är ju enklare men skulle ändå försöka underlätta avtagning. Om man har backat och slår av hamnar den väl inte i back-läge? Iallafall inte när man slår på den efter.
Jag tycker absolut att du ska se till att ha kört motorn framåt innan du provar att få isär skivorna, även om du använder verktyget. I instruktionsboken står det att variatorn kan bli förstörd annars.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
bytte min första rem nånsin på en skoter för ett tag sen och de tog ca 1-2 minuter att få loss den, drog remmen uppåt å sen bakåt, sen om de skiljer sig i variatorer mellan dessa maskiner osv har ja ingen aning om men dom flesta borde klara av de för ja är uppbyggd på nudlar å väger inte mer än ett rispaket å lyckades ändå :)