Varning för tillbakaskruvad mätare

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
skulle alla varna för alla tillbaka skruvade mätare som finns på blocket skulle vi få läsa såna här inlägg dagarna i ända. Hur många annonser står det inte nåt i stil med "mätaren står på 300, men pajjade för typ en vecka sen så den kanske har gått 320" ??? skulle påstå att alla som säljer nåt ljuger lite grann nån gång...

Missförstå mig rätt, ja tycker inte de e rätt å skruva tillbaks mätaren, men ja personligen tycker att de e skicket man bör titta på, inte på hur långt skotern gått....

E

Ej medlem/Inloggad

prox600 skrev:
skulle alla varna för alla tillbaka skruvade mätare som finns på blocket skulle vi få läsa såna här inlägg dagarna i ända. Hur många annonser står det inte nåt i stil med "mätaren står på 300, men pajjade för typ en vecka sen så den kanske har gått 320" ??? skulle påstå att alla som säljer nåt ljuger lite grann nån gång...

Missförstå mig rätt, ja tycker inte de e rätt å skruva tillbaks mätaren, men ja personligen tycker att de e skicket man bör titta på, inte på hur långt skotern gått....
Helt klart om man tittar på skoter tittar man inte så mycket skotern har gått man kollar hur bra skick den är, men när den börjar närma sida 2000 så knanske man ska ta sig en funderare...Och kanske köpa en skoter som har gått lite mindre..

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Ej medlem/Inloggad skrev:
Helt klart om man tittar på skoter tittar man inte så mycket skotern har gått man kollar hur bra skick den är, men när den börjar närma sida 2000 så knanske man ska ta sig en funderare...Och kanske köpa en skoter som har gått lite mindre..
Detta har diskuterats i akter och repriser och slutsatsen blir alltid att det är förjävligt att folk bluffar med mätarställningen men det är ett faktum och att man inte kan lita ett smack på mätaren utan man måste gå på skicket.
Att inga skotrar i annonser gått över 1000mil och knappt nån ens 800 säger allt.
Lågmilare finns det en uppsjö av men inga långmilare, märkligt va! ;)

Ett av många exempel

Första ägaren (jag) kör på två säsonger 270 ärliga mil utan fusk, jag säljer till en lek sugen 17åring som genast monterar crosshuv osv. och sedan spöar skiten ur maskinen i tre säsonger för att sedan sälja den vidare med originalhuven utan en repa och fortfarande 270mil på mätaren fast den då gått minst 700mil och förmodligen ännu mer.

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
ett annat vanlig exempel. mätaren går sönder och ägaren orkar inte laga den på en par säsonger. sen säljer han det till nån som är mer meksugen person som lagar den (typ byter vajer) och sen säljer skotern. :p

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
prox600 skrev:
Jag skulle vilja påstå att dom som säger att den pajjade vid 300 mil och att den nu kanske har gått 320 mil, säger sanningen! För ingen är så dum i dagens läge att gå på det så då kan man lika gärna säga sanningen. Inte litar jag till 100% på en säljare, men ibland kanske det är just det man måste göra. Iövrigt tror jag som du, det är tyvärr få som är 100% ärliga vid försäljning.

Men ALDRIG att man ska haka upp sig på mil, då gör man oftast en dundertabbe.

50% av alla maskiner i sverige är ägda av personer med Quinlan som idol. Är nog många som har crosshuv utan att koppla in hastighetsmätare osv. Så jag härmar alla andra och säger att det är SKICKET som räknas.

E

Ej medlem/Inloggad

håller helt med på det som skrvits. jag tycker nog att de kan va lite farligt att utmåla folk till lögnare på en sån här allmän plats. ponera att det utgivna milantalet stämmer för stackrn som annonserat ut den där gamhärken...inte kul!?