Halloj
Har en Boondocker re 2017 800 e-tec på 480 mil som känns "segdragen" och klumpig för att kunna åka som jag vill i lössnön nu när jag kört ett tag. Frågan är om det är värt att lägga pengar på den och behålla den eller om det är bättre att lägga pengar på att byta upp mig till en 850.
Det jag tänkt gjort är v-kit, mappning(mulle) och kolvbyte (lämna in, och då även mäta upp vevstaken). Låter som alla fall 20k totalt och har fått pris på c:a 30k i mellanskillnad på summit sp 146 2019 300 mil eller Boondocker DS 3900 2018 180 mil.
Hur skulle ni gjort? Är det värt att uppgradera 800:an på sikt? Hur stor skillnad blir med det jag tänkt gjort? Den kommer väl ändå aldrig få samma bett som en standard 850?
Och hur tänker ni kring DS 3900 vs Summit sp 146........summiten verkar gå på rulle bara man petar på gasen medans DS 3900 går upp på rulle med lite kroppshjälp.
Lär ju bli ett hinder uppför med summiten om den vill upp på rulle såååå lätt.
Tacksam för synpunkter och erfarenheter.
Henke
Har en Boondocker re 2017 800 e-tec på 480 mil som känns "segdragen" och klumpig för att kunna åka som jag vill i lössnön nu när jag kört ett tag. Frågan är om det är värt att lägga pengar på den och behålla den eller om det är bättre att lägga pengar på att byta upp mig till en 850.
Det jag tänkt gjort är v-kit, mappning(mulle) och kolvbyte (lämna in, och då även mäta upp vevstaken). Låter som alla fall 20k totalt och har fått pris på c:a 30k i mellanskillnad på summit sp 146 2019 300 mil eller Boondocker DS 3900 2018 180 mil.
Hur skulle ni gjort? Är det värt att uppgradera 800:an på sikt? Hur stor skillnad blir med det jag tänkt gjort? Den kommer väl ändå aldrig få samma bett som en standard 850?
Och hur tänker ni kring DS 3900 vs Summit sp 146........summiten verkar gå på rulle bara man petar på gasen medans DS 3900 går upp på rulle med lite kroppshjälp.
Lär ju bli ett hinder uppför med summiten om den vill upp på rulle såååå lätt.
Tacksam för synpunkter och erfarenheter.
Henke