Vart sitter fettniplarna på Thundercat 1996?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Det sitter mig veterligt ingen svetspunkt original men det lär väl inte skada :) Jobbigare att få bort om du bryter av den igen förstås.

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Det sitter mig veterligt ingen svetspunkt original men det lär väl inte skada :) Jobbigare att få bort om du bryter av den igen förstås.
Ok, det är sant.
Det är ju inte direkt mycket gäng som drag fast fettnippeln (typ 3-4 spår), finns det inte risk att fettnippel lossnar (gängar lös)?
Ska man bara dra fast nippeln med typ polygrip?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Jag har aldrig sett att de gängat lös sig. De är ju inte utsatta för någon kraft alls så det går säkert bra. Det är ju också så att du inte tappar smörjningen direkt en nippel lossnar.
Är du ändå orolig kan du ju lägga dit Loc-Tite.

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Jag har aldrig sett att de gängat lös sig. De är ju inte utsatta för någon kraft alls så det går säkert bra. Det är ju också så att du inte tappar smörjningen direkt en nippel lossnar.
Är du ändå orolig kan du ju lägga dit Loc-Tite.
Som tur är så lär man sig nya saker mest hela tiden. Det har visat sig att nämnda fettnippel orginal är svetsad. Den är räfflad i botten = man trycker ned nippel och därefter håller en punktsvets fast nippel "för all framtid". Har nu monterat bort, tryckt fast nippeln och sats en punkt med svetsen, så nu ska allt fungera igen :)