Vem har kört längst med sin xp?

R

RevMan

Angående tankmätarna så är det också en historia för sig.
För det första så har den bara några cm slag inne i tanken, flottören är 3-4cm hög och tanken invändigt typ 15-17cm.
Pga av vissa amerikanska advokater så har skidoo medvetet gjort mätaren så den ska visa tom långt innan den är tom.
När det skvalpar nog mycket så går mätaren ner på tom och hoppar inte upp fören efter en stund om man står still och det kan vara sjukt irriterande.
Några har varit tvungen att byta ut givaren pga glapp i kabeln, därför sitter den numer fast i chassiet framför tanken.
Vissa har klarat sig med att byta säkring.

Ni som har e-tec eller sdi med stora mätaren kan ju skatta er lyckliga eftersom ni har färddator att åka efter. min visade exakt på decilitern förra vintern.

R

RevMan

Har hört flera som har fått nya huvar. Den ska vara bredare än ett visst mått men det har jag inte i huvudet.
Om man knölar till frontbågen lite så passar oftast inte huven.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Får också kondens i lyktorna, längst ner i hörnet.
Samt att bränslemätare lever sitt egna liv. Tankade fullt i helgen, for ut o körde (mycket lek och bus i början) och efter ett bra tag visade den tomt och lampan lyste. Omöjligt tänkte och fortsatte köra, efter en stund av visade den halv tank igen. Fortsatte hela dagen och till slut visade den tomt igen och lampan lyste, det var på väg hem så stannade och tankade, gick i 21 liter ;) Pissmätare, blir att köra efter trippen restan av säsongen. Sen får de fixa den till sommarn, har ju garanti kvar.

Ni som har e-tec eller sdi med stora mätaren kan ju skatta er lyckliga eftersom ni har färddator att åka efter. min visade exakt på decilitern förra vintern.
Du menar att man kollar snittförbrukningen eller?? Tänkte om det fanns som på bilar "km till tom tank". Nått sånt har jag inte sett på min iaf.

R

RevMan

Man kollar snittförbrukningen. Om det fanns km kvar till tom tank så skulle den fungera lika dåligt eftersom den skulle styras av tankmätaren.
Du har säkerligen också glapp i säkringshållaren RoadKiller

summitmatte

Medlem
11 mar 2010
10
0
1
jokkmokk
har kört 54 mil och ägaren innan hade kört 109 mil och nöter remar som fan måste typ bryta till motorn lite grann och huven vill inte sitta fast som den ska:(

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Kan du förklara för mig som ínte läst instruktionsboken..

Har en E-tec 600.

Lät ju intressant.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Man kollar snittförbrukningen. Om det fanns km kvar till tom tank så skulle den fungera lika dåligt eftersom den skulle styras av tankmätaren.
Du har säkerligen också glapp i säkringshållaren RoadKiller
Jaa precis. Blir att köra på det säsongen ut. Ska kolla säkringshållaren och kolla om det blir bättre.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan du förklara för mig som ínte läst instruktionsboken..

Har en E-tec 600.

Lät ju intressant.
Genom att trycka på M/S knappen kan du välja lite olika menyer och vad som ska visas på displayerna. Båda övre raderna kan du välja km/h, rpm, höjd över havet, nuvarande förbrukning, snittförbrukning. Hastighet och rpm har du ju analogt oavsett så då kan du ha något roligt framme där.

Kolla i instruktionsboken hur du ska trycka, står mycket enkelt hur man gör.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Men inte tusan har väl jag den mätaren på min Summit...?

Låter ju helt crazy.

Eller..