Venture 480 -97 - Startsnöre av, hur byter man?

Cruisader

Medlem
5 jan 2008
38
0
1
Någon som vet hur man byter ut ett start snöre som är av på en venture 480-97 har sett att det är rätt svårt komma åt skruvarna ,dom sitter ju mellan inklämda med en vägg framför:bawling:
vad händer när jag lyckats lossa tredje och sista skruven på ytter delen,säger det ploiink då och en 1m lång fjäder petar ut?:hmmmm2:

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Sv: Startsnöre av

Hej..
Du kan lungt lossa magnapul kåpan.. när du lossat den och vänder på den sitter det en M6 mutter som du lossar linhjulet med, och innanför det vita linhjulet sitter fjädern upplindad..
Men försök att vrida ut snöret igen, genom hålet det ska gå igenom. Kan vara svårt om snöret är "uppfrasat" men lättare än att ta lös linhjulet så fjädern sprätter upp..
Hoppas du fattat vad jag försökt beskriva...:hmmmm:

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå

Gör som eXIISX säger.. försök lirka de genom hålet bruka va lättare gå från hjulet ut än utifrån in till hjulet,

Cruisader

Medlem
5 jan 2008
38
0
1

Ok fint jag fattar,jag antar att när man lirkat ut änden och dragit ut fullt ut.lossat gamla så snurrar man några extra varv så att det inte blir för slappt innan man fäster nya,ajja det löser sig när jag sett hur det ser ut.
Tackar:hello: