Verktygs vagn till garaget??

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Hissa & dissa!!

Vad duger till hobbynivå?

Vad ska man inte ha?

Mellanstor vagn var av intresse.

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
hittade på komplett ampro vagn med överdel som jag gav 6000 för, var på en auktion som sålde indrivna grejjer..
nästan nytt, knappt använt, nedersta lådan va tom och domöversta på överdelen var tom.

riktigt bra grejjer, känns att det inte är skit som wisent skåpet som står brevid som bara är ***

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Köp en ren vagn typ den som Verktygdbolaget har. sen blandar du bacho, teng-tools, snap-on, etc etc
alla grejer bacho eller sandviken har passar ju inte alla lite som smaken det där.

har en gammal blocknyckel sats PALMER ett udda märke men ja föredrar dom före exempelvis kamaza

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
vet att bauhaus sålde riktigt fina vagnar för under 1000:- . 3vånings..

Jag har en ståendes i garderoben (regeringen blev tokig när jag hade den i sovrummet). Samt två stycken i garaget.
Mycket nöjd.

Sen tycker jag biltema har riktigt fina verktyg, köp deras stoora sats samt spring runt o köp någon slägga, låång gjutet "spärrskaft" några små kofötter samt små.
Några moment nycklar.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Thanks gubbar!

Är inne på att köpa en tom vagn.

Nog skulle det vara vackert och titta på alla dessa verktyg, men många har man ju redan, å sen är det många som aldrig skulle användas tror jag.

Sen tycker jag att man inte behöver ha mer ordning i lådorna än att man har en viss typ av verktyg i en låda, sen om dom ligger lite huller om buller just i den lådan gör inget. Man ser ju snabbt vart verktyget man letar är ändå.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Bacho gör ju skitfina saker.

Annars kan du ju kika efter Stahlwille eller Snap-on.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Vill man ha mest bang-for-the-buck så är ampro "the shit". Vill man ha det bästa så ska man välja mellan kamasa och bahco även om kamasa nog är lite bättre.
Jag personligen skyr snap-on som pesten därför att de inte håller tillräcklig kvalitet. Alla yrkesskruvare jag vet som använder snap-on säger samma sak: Verktygen håller bara några år.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Det viktigaste anse jag är att lådorna är utrustade med kullager, annars blir de tröga att dra ut/in när de är tungt lastade med vertyg. Jag köpte en tom vagn från verktygsboden och är mycket nöjd.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Då jag jobbade på arctic här i stan så köpte dom in teng tools skåp, 3 delade med verktyg. 30 000 styck.

Skulle isället för det rekomendera verktygsboden. 10 000 kr. 3 delat skåp fullt med verktyg (vet inte om det är 3-5-10 års garanti dock). Men det jag köpt förut av verktygsboden har då varit jävligt bra. Billigt dessutom.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vill man ha det bästa så ska man välja mellan kamasa och bahco även om kamasa nog är lite bättre.
Här är vi inte överens.

Jag har i min ägo två Kamasa och en större Bacho hylsnyckelsatsersatser. Kamasa skryter med livstids garanti, och det behövs, för dom går sönder hela tiden! Har bytt 4 Kamasa spärrskaft pga haveri. I min Bacho-sats finns det ett mellanstort spärrskaft med 3/8" anslutning. Det lilla skitskaftet använder jag då jag byter däck på bilen pga bachos hylsa är det enda som är så tunnväggigt att det ryms i fälgen. Förlänger med en meter järnrör för att få loss bultarna. Och det HÅLLER! Och har hållt i 5-6 år! Har aldrig ägt ett Kamasaskaft som hållt så länge.

Överhuvudtaget håller Bacho-satsen en kvalité som spelar i en helt annan division än Kamasaskräpet. Även hylsor, ringnycklar osv känns tightare på bultar.

Ännu mer irriterande med stora Kamasasatsen är att hylsorna, lednycklar osv ramlar omkring i lådan då man bär den. Varje gång man flyttat den får man sortera 3 minuter för att få ordning... Nu spelar det ju mindre roll om man har prylarna i en verktygsvagn förstås.

Och akta er för Snap-on.

Mina 5 cent.

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Håller med! en kullagrad låda ska det vara.

Nej tycker det är helt fel att dömma ut ett visst fabrikat.
Alla har ett verktyg som är bra, plåcka ut russinen från bacho sandviken, kamaza, snapon, etc etc så har du en kanon vagn, att köpa endast ett fabrikat är ju helsnurrigt.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jepp, jag vill bara ha en tom vagn.
Allt annat skrot att stoppa i den har jag redan.

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Du frågade ju Vad duger till hobbynivå?
faktum är bilemas lifstids blocknycklar är riktigt bra och tappar du bort ett par i snön ä re ju bara köpa nya dom kostar ju nästan gratis ;o)