Hej!
funderade inför den här säsongen att riva motorn å kolla fettet å lagren, men har kört 500mil så det borde inte vara någon fara, tänkte iaf göra ett kolvbyte, så jag handlade ett par wiseco kolvar, medans kolvar är påväg hem så plockar jag bort variatorn för rengöring, drar runt motorn å hör ett rasslande ljud på pto sidan! en kille som ska hjälpa mig med kolvbytet river motorn å upptäcker att ett insugsgummi är paj, kolven inte allt för vacker, men jag har klarat cylindern som tur är. vidare till rasslet, yttre lagret på pto sidan helt snustorrt, grejen som håller kulorna på plats har lossnat så kulorna levde sitt eget liv där i lagret! packboxen paj.. mag sidan var helt ok, fullt med fett! nu blir det byte av alla lager utom dom i mitten, blir oxå boyesen reeds ist för orginalgummin. detta måste ha hänt i slutet av förra säsongen, har nog inte kommit så långt innan det blivit ett riktigt ras! så tur att jag tog tag i kolvbytet, annars hade jag ryckt i snöret å kört den här säsongen oxå, så man borde nog riva motorn i tid..