Köpte en -98:ans Arctic cat Powder special 600 EFI (Samma motor som ZR600:an) ägaren innan mig hade haft vevstakslager ras på vevstaken närmast variatorn. han lämnade in vevaxeln hos en firma som fixade nytt lager balanserade osv. Han körde sen ca 4mil och då gick vevaxeln av precis där vevstakslagret havererat tidigare o då tröttnade han och sålde skotern till mig. Jag fick den till ett bra pris så jag har under en tid fixat till allt som behövdes + nya kolvar mm. har nu hunnit med o kört ungefär 2-3mil o skotern har gått hur fint o bra som helst tills för ca 1 vecka sedan då jag skulle backa ut den från garaget så började den gå på en cylinder vart lite orolig men det var bara Tändstiftet som pajjat på just vänster cylindern. Monterade i nytt o startade o den gick som vanligt igen. Körde ett varv runt gården o sen ca 700m ut på ett gärde då det bara började rassla o låta otrevligt från motorn stängde av direkt. felsökte i garaget o såg att kolven inte såg någe vidare ut rev cylindern på variator sidan o får då se en hel pajj cylinder nya kolven. Det var det nya vevstakslagret som var helt borta vevstaken glappa typ 1cm upp o ner. nu till min fråga vad kan felet vara oljepump/EFI? jag har köpt en ny motor som är total renoverad för 120mil sedan o jag vill veta troliga orsaken till haveriet så inte den nya motorn går sönder. Det börjar bli dyrt :-( så jag hoppas på många svar på vad felet kan vara.