Det de skyddar mot är ju om gasvajern är dragen samtidigt som gashandtaget är uppsläppt. Här ser man tydligt att gashandtaget är intryckt och då hjälper inte gashängsbrytare.Polaris och arctic har gashängsbrytare så det borde inte hända på dessa. Men nödstoppslina är ju helt klart en mycket bra komplettering.
Hoppas killen repar sig, fyfan vad hemskt. Det gör ju ont bara att titta. Tur som fan han hade polare. Kör aldrig ensam!
Du gör samma tankevurpan som jag gjorde Han fick ju inte "gashäng" utan skotern landade så att snön tryckte emot gasen. Då hjälper inte gashängsbrytare. =)Polaris och arctic har gashängsbrytare så det borde inte hända på dessa. Men nödstoppslina är ju helt klart en mycket bra komplettering.
Hoppas killen repar sig, fyfan vad hemskt. Det gör ju ont bara att titta. Tur som fan han hade polare. Kör aldrig ensam!
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
du har helt rätt, fel av migDu gör samma tankevurpan som jag gjorde Han fick ju inte "gashäng" utan skotern landade så att snön tryckte emot gasen. Då hjälper inte gashängsbrytare. =)
För att?Vänstergas gör det än mer angeläget med lina.
En extra grej som kan fela, en sak som instinktivt för föraren kanske inte finns där till 100% alltid, montagemetoden, konceptet, osv.För att?
Du menar avsaknaden av gashängsbrytare?