de håller jag med om det hördes helt otroligt! nån skojjar:ciao:Dom bänkpapprena vill jag gärna se innan jag sätter mig i tron om att det skulle vara sant.
Lmmen bottnar redan vid 200hk och org T03 turbon klarar aldrig av att leverera 240hk.
de håller jag med om det hördes helt otroligt! nån skojjar:ciao:Dom bänkpapprena vill jag gärna se innan jag sätter mig i tron om att det skulle vara sant.
Lmmen bottnar redan vid 200hk och org T03 turbon klarar aldrig av att leverera 240hk.
Det blir allt annat än lätt, eftersom det är en -98 så är det med största sännolikhet helbilsgodkänd,
vilket innebär att man egentligen inte får byta ut nånting på bilen mot något som inte är original.
Dock så går det väl alltid att regga som ombyggt fordon, men det är ju inte heller så lätt, beror ju lite på vad karossen är godkänd för i Nm/kW.
Men man brukar ju få byta ut bromssystemet, förstärka framvagn och kanske kaross tom för att det ska bli godkänt.
Gör det inte, verkligen inte värt det!!! Byt bil isf... och kamremsbytet som du måste göra på din snart, lär du ju även göra på den nya motorn innan du skruvar i den. Dessutom så borde din gå till 36000mil om dom böt rem vid 24000mil sist eller gjorde dom första efter 8000mil? Nu för tiden så borde det iaf sitta nya modellen utav spänrulle till kamremmen på din bil och då åker du utan problem 12000mil. 1.8ts satt väl bara i a4? Då är det fel grenrör och turbo och en massa annat eftersom a4 och a6 har rakställda motorer och a3 och golf tvärställda. Tänk på att du måste ha styrboxarna och all annan elektronik som sitter under huven tillhörande turbo motorn också. Så ännu en gång gör det INTE. Men om du vill förstöra din bil så köp en ifrån golf eller a3.. Men du kommer verkligen att ångra dig. Köp nåt som går att skruva med om du vill lära dig bilar.
Det var Dahlbäck som gjorde det.. Och det var inte orginal turbo.. Dock är bilen såld till en tjej i Ängelholm..Dom bänkpapprena vill jag gärna se innan jag sätter mig i tron om att det skulle vara sant.
Lmmen bottnar redan vid 200hk och org T03 turbon klarar aldrig av att leverera 240hk.
Ojojoj, sånna inlägg jag hatar..
Formulera dig VARFÖR du tycker o tänker som du gör..!
Yepp, självklart kommer jag leta upp en krockad komplett till vettig peng.Därför att det skulle bli otroligt dyrt, räkna på 25 000:- och uppåt innan du är klar även om du får tag på en lös 1.8t motor för 5000:- . + att det knappt kommer att gå att regga den. Har inte tid med att dra allt nu på jobbet med tex. Audi har heller inte delad kabelhärva så du har all vanlig el ihop med motorstyrningen i samma härvor. Tex. bmw har separata härvor till motorstyrning o vanliga elen iaf innan det vart can bus styrning på allt. Det underlättar stort. Det är även så få som har delar liggandes hemma i garagen till dom så man måste handla det mesta på skrotarna så det blir dyrt och dom har sällan kabelhärvor osv.. Men får du tag på en krockad a3 1.8t så varför inte. Men naturligtvis gör du som du vill Ombyggt fordon kräver tre stycken större förändringar, alltså tex. quattro drivlina, hela bromssystemet utbytt (alltså inte skivor och ok utan allt ifrån pedalen till beläggen) och ytterligare en sak som tex. hjulupphängning. Motorn måste vara helt original under reggningen. Audi kommer inte att skriva några intyg åt dig. Men om du gör det snyggt så går det säkert bra att rulla igenom bes. med turbon utan att dom tänker på det men bilen blir ju inte värd så mkt när du säljer den istället. Alltså jag får nästan ont i huvudet utav att tänka på det bara.. Att skicka i en turbomotor i en 940 eller 328 motor i en bmw 320 kostar bara någon tusenlapp och är så mkt enklare men ändå lite lagom pyssel för att lära sig lite och går på en helg. Hade det varit för sex år sedan så hade säkert jag också kunnat få för mig att göra samma sak med en a3a men efter dom åren i garaget så har man lärt sig en del iaf. Tex. att det inte är något att ens fundera på men ditt val :beer:
Läs hela tråden. Det förklarade han i post #12.Jag förstår igentligen inte varför man vill ha en A3`a, dom är inte direkt stor inuti. Satsa istället på en A4 Avant, då kan du välja om du vill ha quattro eller inte (jag kommer aldrig åka annat än quattro resten av mitt liv) du har fler motoralternativ att välja på, större utrymme både att lasta i och för passagerarna samt att dom är bättre att dra ett skotersläp eller liknande med.
Jo dom är ju snyggare också...
Hmm, enklast är väl att höra med Audi, någon återförsäljare eller verkstad kan ta fram det.Vart får man reda på karossen är godkänd för?
Jag förstår igentligen inte varför man vill ha en A3`a, dom är inte direkt stor inuti. Satsa istället på en A4 Avant, då kan du välja om du vill ha quattro eller inte (jag kommer aldrig åka annat än quattro resten av mitt liv) du har fler motoralternativ att välja på, större utrymme både att lasta i och för passagerarna samt att dom är bättre att dra ett skotersläp eller liknande med.
Jo dom är ju snyggare också...
Tror inte du ägt en A3a om du säger dom har litet last utrymme (i förhållande till sin storlek)... :hmmmm2:yamaha_nisse skrev:Ser inget intresse o ha nån roligare bil osv.. Därför har jag skotern. Bilen ska ta mig från A--B.
Isbil finns det vettigare saker o ha.
Sen är a3an perfekt storlek. Liten med STORT last utrymme!
Är inte häller medlem på nå bilforum så söker min lycka här.
Nej, mest för karrossen inredningen osv är skit fint. Men bilen börjar närma sig 30'000mil o då blire kamrems byte osv...
Kan jag lika gärna hinka i en annan motor.
Disel vore det optimala. 1.9tdi.
Men även andra är intressanta.
Tror inte du ägt en A3a om du säger dom har litet last utrymme (i förhållande till sin storlek)... :hmmmm2:
Sen att de är dåliga o dra med, njaa, vi har nog passerat 2000mil med släp o aldrig haft problem!
Men visst en A4a kanske är bättre, men den är större också..
Jag gillar små bilar. Annars hade jag inte haft en Mazda 323 GT-R varmt om hjärtat.
Som bruksbil/dragbil i norrland köper jag citatet, men annars, njäää."once you go fyrhjulsdrift u never go back" :rock:
Ja vi bor ju i "Norrland" båda två och jag har quattro på min bruksbil så då stämmer det ju ganska bra.Som bruksbil/dragbil i norrland köper jag citatet, men annars, njäää.
Enorma drivförluster och en blandning av över och understyrning.
På en pickis är 4x4 guld, men det är ett arbetsfordon.
Du har minst 7% på en RWD om man är tvungen att räkna i procentform.Nå direkt enorma drivförluster eller högre bränsleförbrukningar vet jag väl inte om det handlar om, inte heller att det skulle under eller överstyra mer än normalt.
Pickisarna med riktiga system och diffar?Du har något bättre bromsförmåga en med en 2wd, och vem skulle dra loss alla tvåhjulsdrivna som kört fast om inte vi fanns?
Jag jobbar mer i Norrland än du tror , och tro mig, jag är också trött på att fastna, men då köper jag en pickis.Man ska alltså välja bil efter förhållandena man åker normalt, kör man 95% inne i saltade norrtälje så åker man kanske tvåhjulsdrivet.
Men åker man 70-80% oplogad skogsbilväg å resten efter en slaskig byväg eller E4 så skulle jag nog välja det jag åker idag