Vilken hade ni valt? Crossover

Vilken skulle ni välja?

• Skidoo 800 Freeride 137

Röster: 17 25,0%
  • Skidoo 800 Renegade

Röster: 4 5,9%
  • Lynx 800 Boondocker 3700

Röster: 25 36,8%
  • Polaris 800 SWB Assault

Röster: 22 32,4%

• Totalt antal som röstat
    68

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.628
100
63
Örnsköldsvik
Ja inte bara att köpa skoter alla gånger inte. :)
Sen kan det ju kanske va svårt å veta hur man kommer köra om man inte kör på nå år. Det har ju dom utvecklats en del körningen. :)

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
så "jagheterdaniel", kräktes du över SWBA för att den inte var en RMK? eller var det för att den är den sämsta crossovern som man kan tänka sig?

Man får ju som sagt anpassa sitt svar till frågan...

Vilken CROSSOVER hade du valt om du var tvungen att välja en idag?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Har en SWb assault, men efter att bytt ut fotsteg till rmkns, hytt dyna till rmkns, bytt framvagn till rmkns, bytt drivhjul till rmkns, och matta till peak, tagit bort en kylare som på rmkn , tagit bort ELstart som på rmkn + en massa annat för att få den som jag vill. Hade jag tänkt smart så hade jag köpt en PRO rmk och dammat dit en ezryde boggie på 146" istället.
Men man lär så länge man lever.

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Men som det är nu kan jag inte bestämma mig mellan Lynx BD och Freeride 137.
Samma här men la min röst på Freeriden då jag gillar r-motion-boggien. Körde en 137 förra året en eftermiddag på led och jäklar vad kul det var! (även om fjädringen inte var inställd för mig)

Åkte själv Freeride 154" och jämfört med den så kändes en 137'an som en raket som låg som ett strykjärn, säger ju sig självt då det är helt olika maskiner för helt olika ändamål. Men roligt var det. Tog ut den en sväng i lite ravinområden med och den tar sig fram, handlar egentligen bara om att man måste hålla (mycket) högre tempo samt ibland ta lite smartare spår (inte rakt upp) mot 154'an.

Personligen skulle jag dock inte köpa en, men det är ju för att jag åker typ 5% led och resten friåkning. :)

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
så "jagheterdaniel", kräktes du över SWBA för att den inte var en RMK? eller var det för att den är den sämsta crossovern som man kan tänka sig?

Man får ju som sagt anpassa sitt svar till frågan...

Vilken CROSSOVER hade du valt om du var tvungen att välja en idag?

Jadu, jämfört med mina polare som körde freerides då och klättrade sjukt mycket högre....så hade jag valt en freeride. Dom körde dock 146*, inte 137".
Fruktansvärt dålig kvalitét på mattan som jag nämnde, men det kanske har blivit bättre nu.