Jag förstår dina synpunkter MAS SÅKLART men eftersom jag arbetar med renskötsel så är det lite mer körning än vad vanligt skoterfolk kommer i kontakt med. Nu menar jag inte dig utan generellt. Min kusin som jag arbetar med varje dag har köpt ranger 49. Jag har nu hunnit köra c:a 40 mil i bredd med ranger 49 sen jag hämtade min tundra förra fredagen (5dgr) och är redan nu övertygad om att tundran är bättre lämpad för mitt arbete. Visst har tempmätaren pipit då och då när jag har kryptkört men inte så att det är ett problem. Men om det visar sig att det blir ett problem mot våren får jag installera en fläkt eller extra kylare. När det gäller terrängkörning har inte 49:an en sportslig chans när det börjar gå uppför och en massa träd ivägen. Det enda som jag kan säga är att på led är 49:an mycket bättre.
Det här är mina erfarenheter så här långt, men vem vet.... Kanske får jag äta upp mina ord innan vintern är över.
Ha en bra säsong gott folk.
//S
Det här är mina erfarenheter så här långt, men vem vet.... Kanske får jag äta upp mina ord innan vintern är över.
Ha en bra säsong gott folk.
//S