Vilken maskin ska du ha 2012?!

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
Stins1! Nöjd med IQn?=)

BiG, vad leker du runt på denna vinter?

edvins, eftersom att jag själv är sugen på en assault swb kan du väl dela med dig av dina erfarenheter!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Nöjd med IQn?=)

edvins, eftersom att jag själv är sugen på en assault swb kan du väl dela med dig av dina erfarenheter!
Helnöjd förutom att den är i hårdaste laget på remmar. Verkar dock bara vara jag som är drabbad, eller så får min gå hårdare än andra.. :)
Går klockers i motorn och allt annat.
Tyvärr körde jag med en kille med Turboyamma förra helgen.. :p
 

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
edvin, låter bra! Drygt det där med remmar, blir dyrt i längden om inte annat.. Men verkar inte som alla haft det problemet alltså.
OCH du vet, man ska aldrig prova någon annans maskin;-)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
edvin, låter bra! Drygt det där med remmar, blir dyrt i längden om inte annat.. Men verkar inte som alla haft det problemet alltså.
OCH du vet, man ska aldrig prova någon annans maskin;-)
Helt rätt. Var det felet jag gjorde så var tvungen att sälja min Snopro 440/700 och köpa mig en IQ ;)
 

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Om vi går ner några divisioner kan jag berätta att jag sålt min Indy 440 -94 och letar efter en fin Viper 700:smile1:
 
4

426H

Alltid kul att drömma om ny maskin den här tiden på året. Har ju åkt 4-takt några år och är sugen på att gå tillbaka till 2-takt. Dom här tycker jag är mest intressant:
Freeride 146 hade jag gärna köpt om jag var säker på att remproblem mm var fixat till 2012.
Switchback assault hade jag köpt om 2012: orna inte vart så j-a fula.
XF 800 HC ser fin ut, men det brukar ju vara barnsjukdomar på nya modeller...
:hmmmm:
Blir nog att jag åker vidare på 1200:an en vinter till. :cheesy:
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fruktansvärd beslutsångest....... Pro-RMK 800 163" lr Summit 800 E-TEC 146".
Du bara måste berätta om tanken bakom det resonemanget!
Jag ser inte logiken? Antingen en 163"......................eller varför inte en.....146"?
För mig känns det som att alternativen vore en aning närmare om det stod mellan 155 eller 146. Eller är det bara jag som har otur när jag tänker?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Trodde det skulle bli en HCR800 -12 och att thundercaten skulle bli pulkdragare, men istället blir det en panter 440 -97 som pulkdragre, och thundern får agera lekmaskin ett år till.

För mkt tveksamheter på nya arcticen för att jag vill vara testpilot á 140 000kr.
 

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Aha, trevligt att få börja drömma om vinter 2012 redan nu :) Ska ha en sportmaskin som inte gör bort sig i lössnö.
Lynx går bort pga den lokala handlaren. Ski-doo hmmm, tror inte mina nerver klarar kvalitetsproblemen. Arctic, ja kanske, men tyvärr saknas åf i närheten.
Polaris och Yamaha kvarstår. Så vi säger Nytro XTX eller varför inte nya Polaris Switchback 600. Den senare är nog roligare men Yamahas driftsäkerhet väger väldigt tungt! Hoppas sommaren går fort och att budget finns när hösten kommer :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
för mig blir det phazern 1 år till minst :p sen lutar det mest åt en nytro elr en rmk
 
R

RevMan

Var inne på summit 800 men jag tror att 154" blir längre än jag behöver och känner jag BRP rätt så kommer denna att tas in i fel färg.
Freeride njae, vitt chassie och vita kåpor är ju ingen höjdare. Dock kändes årets freeride riktigt fin det lilla jag hann köra den.

Har väldigt många idéer för hur jag kan förbättra 600an så det lutar mest ditåt.
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Blir mest troligt en Summit 600 e-tec till 2012, det blir budgeten som styr årsmodellen. Men har hört att e-tecen är slöare än SDI:n, är det någon som kan bekräfta det? :)