Köpte en Rush 600 pro-r -13 till dottern och undrar vilken olja som rekommenderas, undviker helst ves plus, ves guld och allt vad dom heter då jag tycker dom är lite dyr..
Syntetisk självblandande olja för alla 2-takts snöskotermotorer. Ger liten mängd rök och lukt och har mycket goda köldegenskaper som säkerställer pumpbarhet i sträng kyla. Oljan möter följande specifikationer: API TC JASO FD ISO-L-EGD ISO-L-GD++ Rotax 253.
Jo men det är helt ok pris, hade den funnits i 20 litersdunk hade den vart ner mot 65kr/litern, men 80kr/liter och i en smidig 4 liters dunk är helt ok.
Jag personligen skulle inte köra en Biltema olja för då vet man att man köpt den billigaste oljan som klarar specen. Biltema olja kan bra bra ena året och helt värdelös andra året ber på vad de köpt in. Biltema köper in den billigaste oljan som klarar specen helt enkelt.
Här har du ett känt märke (Motul) och oljan är baserad på esterteknik samma som ves gold men till ett extremt bra pris och billig frakt. Den är bet dyrare på andra ställen.
Jag kör den i våra pro rmk polarisar.
Motul SnowPower-motoroljan är baserad på esterteknologi och är speciellt utformad för snöskotrar i Nordens tuffa förhållanden. Tvåtaktsoljan är lämplig både...