vilken polaris??? till bygge

jonny

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
skellefteå
jag funderar på att bygga en tucktar skoter [med lite längre matta typ 345 eller 365att leka med har kållat på xlt,650,rxl,också vidare jag undrar bara har ni några tipsvad det gäller billiga uttgångs objekt då framför allt motor.trimvändliga,vandliga fell,positiva saker också givetvis osv
 

Roary

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
650 rxl är en trevlig skoter som ska vara hyfsat lätt att trimma. Det största felet med den är variatorn, man måste komma upp kanska bra i varv innan den ger något pulver. Men fixar man det så kommer den att gå .. bra ..:)
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Chassiet på dom maskinerna är väl likadana? Inte mycket som skiljer iaf, mest mellan årsmodellerna, inte mellan modellerna. Men en xltmotor är ju tacksam att skrämma upp. Trippelpipor och lite annat smågodis så blir den riktigt trevlig.
 

dirt

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
indy chassit från 97-01 har längre kedjehus om du ska bygga en lös snö maskin är ju det bra.. men edge kedjehuset är drykt 1" längre så du kan köpa ett edge hus och montera..
då får du en bra och flak vinkel på mattan.
har själv gjort det.

 

egut

Medlem
25 dec 2004
42
0
1
36
boden
bygge

dirt skrev:
indy chassit från 97-01 har längre kedjehus om du ska bygga en lös snö maskin är ju det bra.. men edge kedjehuset är drykt 1" längre så du kan köpa ett edge hus och montera..
då får du en bra och flak vinkel på mattan.
har själv gjort det.
¨åller på att bygga om en polaris 650.. det där lät interesangt är det svårt att få det att passa?
vad har du för soter?
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Veven är svag på XLT, det kan du bli varse om vid trimning av den motorn. Leta fram ett fräscht Indy SKS-chassie att förstärka och så en Ultramotor med trippelrör, en sådan beskodd motor knäcker Stormen.
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Lånar tråden lite

På tal om variator på äldre indyor. Någon som kan ge något tips på hur man får dom att vara bra både på låga och höga varv? Byta alla lager, glidklackar? Smörja (hur, med vad)? Byta fjäder, till vadå?
Som ni märker så är jag rätt ny på Polaris så alla tips är välkomna, TACK!

Micke