Hejsan... kan inte riktigt hålla med om att den äter tändstift och remmar. Jag har själv haft en(Synd att en polack skulle krocka med mig), men den åt då inte remmar eller tändstift. Detta med tändstift är inget större problem än att man bara köper nya resistor stift, fungerar det inte då så är det så att man har fel i CDI boxen. Remmen är väll inte heller direkt svårt att fixa, man bara ställer in variatorerna och detta ska man inte behöva göra ofta på en skoter. Gjorde det direkt när jag köpte för DÅ nötte den av remmar, men efter en nogrann variator inställing så körde jag ca 380 mil med den fick byta en rem för den började bli lite nött och det märks ganska mycke på hur skotern gör vid toppfart osv. Rätta mig om jag har fel det där med remmen, att det inte skulle göra nåt om den är nåt, för det gör det.
Bensins förbrukning kanske inte var den bästa men för att vara en trippel så var det inte så farligt, vid mkt hörd körning så drog den 2,5 L milen kanske lite mer beroende på föret. Men annars vid lugn körning så drog den inte alls så mycke, körde den då på 1,9 - 2.0 L/mil. Och det är väll inte så farligt tycker jag. Men det är juh min mening, alla har juh delade meningar.
aja, men hoppas det blir bra vad för skoter du än köper.
Hare!