Vilken Skoter ?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Arctic börja 07 med de "moderna" chassiet.
F7an försvann när F8an kom -07. Du har F6,F8,F1000 från 07 med de "moderna" chassiet.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
köp inte en fläktkyld skoter för guds skull.
det kommer du ångra.köp då hellre en 500ss om det står mellan en sådan och en fläktkyld variant
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
köp inte en fläktkyld skoter för guds skull.
det kommer du ångra.köp då hellre en 500ss om det står mellan en sådan och en fläktkyld variant
Okej, Men har letat runt lite till nu och är rätt osäker. Alla 500ss har gått minst 500 mil.
Men har kollat in några Lynx Enduro 600 SDI -05. Är det något att sattsa på?
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Alltså det är ett svårt val just. SS:en såg riktigt bra och fräsch ut. Men skulle man köpa den så skulle man ju behöva byta kolvar + pakningar. Och det går ju på ca 1500 - 2000.
Tycker det lite synd. Men om han går ner i priset behåller han SLP skidorna och dom behövs...

Edit: Någon som kan länka en sida där dom har kolvar till 500ss?
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
1500-2000:- kommer du inte långt med om du ska hålla dig till orginal kolvar. Då kan du räkna med 1500:- per kolv (rätta mig om jag har fel). Orginalkolvar köper du hos din lokala handlare, men har du tänkt sätta piratkolvar så finns det på t.ex. Rinab, de tar ca 800:- per kolv, inkluderat: kolv,bult och ringar har jag för mig..
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Okej. Men tror faktist att jag står över. Om man tänker. 1000 mil är en hel del + att de kommer bli fler när jag har kört me den och ska sälja.

Ska kolla lite mer på Lynx Enduro 600 SDI
 
R

Robin

Stirra dig inte allt för blint på miltalet, en skoter som gått 50mil kan mer än väl vara mer sliten än en som gått 2000mil, allt beroende på hur den har sköts, servats och ägts.
Om den ser fräsch ut utvändigt, har bra kompression i motorn, fina insugsgummin, hela variatorskivor, ej drar tjuvluft och är servad regelbundet så är den fin även om den gått 1000mil.
Jag hade dock inte köpt en rev av helt andra anledningar, kolla bara hur högt i pris alla revar ligger och har legat nu sedan många år tillbak, 03orna ligger fortfarande över 50papp privat beggade och nu när xpn kommer in på andra och tredje året så tror jag reven kommer börja sjunka i värde, förhoppningsvis, för dom är grymt överprisade enligt mig.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
det har din återförsäljare.
fördelen med en enduro 600sdi är ju att du har sdi motorn då.
det är ju ett +.
det enda minuset med enduron är väll utseendet.ser ju inte så häftig ut i jämförelse mot en rev.men absolut en skoter jag tycker du kan tänka över
 

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Phazer FX, dom har grymt skön kör ställning, väldigt snygga i mitt tycke. väldigt bränsle snåla och en skoter du inte behöver skruva i. Nackdelen med den är väll att det sitter en 25 matta på den orginal. se till att om du hittar en att det är en 38 matta eller liknande. Dämpar mässigt duger dom orginal för fri åkning och hoppning. Däremot har ju 08orna Fox float i framvagn som är väldigt härliga dämpare. lätta att ställa in och dom har en väldigt låg vikt. men då far ju priset iväg lite granna på en 08as rtx.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Phazer FX, dom har grymt skön kör ställning, väldigt snygga i mitt tycke. väldigt bränsle snåla och en skoter du inte behöver skruva i. Nackdelen med den är väll att det sitter en 25 matta på den orginal. se till att om du hittar en att det är en 38 matta eller liknande. Dämpar mässigt duger dom orginal för fri åkning och hoppning. Däremot har ju 08orna Fox float i framvagn som är väldigt härliga dämpare. lätta att ställa in och dom har en väldigt låg vikt. men då far ju priset iväg lite granna på en 08as rtx.
Du glömde säga att det är 80 hk i dom. Alltså 80 hk oavsett om det är 4t, 2t, turbo, kompressor eller lustgas.