Renegade 1000
Tror många har förutfattade meningar om Renegade SDI 1000 och dess tyngd den känns inte alls klumpig så som man kan tro att den ska göra, i tät skog och där det är knixigt så att man måste svänga höger vänster hela tiden börjar det kännas att det blir lite jobbigare än med en vanlig ski-doo med REV chassit, i övrigt är den utmärkt! Motorn har underbar karaktär ( brutal ) och tillsammans med RT chassit så blir det en lysande mix! Tycker även att Renegade 1000 har bättre styrning än 800an och den känns mera robust och tryggare att köra helt enkelt. Den ligger jämt och fint efter leden där det är guppigt, dock ska man hoppa och trixa kan ju en 800a vara att föredra då varge kilo har betydelse. Sedan så ser den ju betydligt fetare och brutalare ut om nu det har någon betydelse det är iaf min personliga uppfattning =)
Alla solar har sina fläckar ska man klaga så är det att fjädringen måste ställas om till hårdare än från butik, sedan bör även variatorn kollas upp motorn har en tendens att övervarva en hel del! Allmänna problem som kännetäcknar SDI 1000 är bränsepumpen, fästet till vattenpumpen, överhettning vid långkörning på höga varv, kallstartsproblem för vissa! Personligen har jag inte påträffat nått fel ännu med min få väll se vad som lider med tiden påpekas bör även att alla motorer har sina svagheter nu radade jag upp dom fel som har hittats på några SDI 1000 motorer av 1000tals.
Har även sett Crossfiren ute i vardagen och den verkar vara även den en fin skoter Polarisen känns allmänt rätt trist på någevis, X-trim är ju rätt intressant och den bör man nog inte underskatta, jag rekomenderar nog beroende på vad du ska ha den till:
Sjö Led / Lösnöåkning:
Renegade 1000, Renegade 800, Crossfire, X-trim, och sist Polarisen
Lösnöåkning / Led Sjö:
Renegade 800, Crossfire, Renegade 1000, X-trim och sist Polarisen!
Det är iaf mitt tips lycka till med köpet!