D
bara ettSka du inte ha hel/halv? H7 har bara ett läge,medan H4 har två.
4300k är enligt mig också helt OK på bilen.Kan köpa resonemanget att en högre färgtemperatur kan framhäva svackor/ojämnheter i snö lättare, det är mycket möjligt och kan motivera att ha högre färgtemp på skoterlampor. Har dock ej testat och jämfört ännu, kanske skulle testa på skotern i vinter, lyset original är verkligen uselt.
Men på bil har jag testat både 6000k och 4300k och jag tycker fortfarande att 4300k är det bättre alternativet där. Ger mest ljus helt enkelt. Enda gången jag tyckt att det kan vara bländande är vid vått väglag mot skyltar som reflekterar. Men handlar nog mer om styrkan (50w) och att xenon allmänt ger starkare ljus.
Men finns xenon från 3000k-25000k. Köp vad ni vill för styrka, är upp till var och en. Skriver bara vad jag anser.
det är ungefär som att köpa fel nyckelsort till dörren. du kommer få modifiera hela lamp armaturen och det kommer sluta med en kostnad som landar på samma som att köpa en lampa med h4 infattning.okej...
men borde ju gå å bygga om på nå vis
Hej Markus.Har läst tråden och fastnat i Xenon träsket, har lyckats övetala mig själv att dom få gångerna man kör i mörker så måste man ha dessa.
Färgen har jag klar för mig (4300K alt 6000K) men undrar om någon har koll på skillnaden emellan ett 35W kit och 50/55W kit.
Antar att strömförbrukningen skilljer, men är även "startströmmen" högre på en 50/55W.
Kommer köra det i en Nytro och vill inte riskera att behöva byta några dyra elektronik-boxar så är inne på att 35W är lite snällare mot elsystemet?