vilken yamaha fyrtaktare passar mig bäst tycker ni?

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Hej,

Tänker köpa en yamaha fyrtaktare i sommar, men vilken ska jag köpa?

Rs rage
Rs vector
Rx 1

Jag är även inne på mountain modell.

Jag ska använda skotern till familjeturer, dra pulka. Men skotern ska även fungera som ledpiskare samt fungera att åka lyder med, inte fjällpuder utan kanske ca 40-60 cm snö.

Är en mountain värdelös på led? Är en kort värdelös i puder?

Förstår att jag inte kan få allt, men allt jag kan tänka mig ändra på är slp skidor och matta. Sen bara köra.

Inga andra alternativ än ovanstående skotrar är aktuell.

Så vad tycker ni?

Mvh / Andreas
 

Johnsson

Medlem
9 jan 2011
42
0
1
Luleå
Vilken årsmodell på rx-1 tänkte du på? Har haft en rx-1 06 dock helt orginal, helt underbar bytte till i år men har aldrig bytt en rem eller haft några bekymmer, grymt skön på led. Underbar motor kan tänka mig med en 38/44 matta att den även fungerar rätt hyfsat i snö men som sagt de är ju ingen du vill bestiga några högre berg med. Det enda negativa är skidorna som är värdelösa i djupsnö skär ner lätt. Så ska du köpa en rx-1 köp från 06 en jäkla skillnad från den äldre modellen...
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
RX Warrior skulle jag rekommendera, med en 38as matta så går de helt ok i det lösa.
Har den inte Apex Mtn-skidor så är det ett bra tillval att skaffa sig.

Och beträffande de före 06, de går också helt ok, man sitter lite lägre men sånt går ju att fixa.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Nja, vet inte om jag riktigt håller med dig där.
Har väl dragit pulka i ca 500 mil med min -04 Warrior och har inte märkt av det.
Den har original drevning, dvs 23 kuggs övre drev (korta modellen har 24).
Har iofs v-kitt + annan preimärfjäder + overdrivehelix på den men det langade jag på då mätaren var nånstans kring 900 mil, drygt 1000 mil senare så går den precis lika bra som om den var ny, eller snarare bättre nu när den är inkörd. :)