Vilken Yamaha ska jag köpa?

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
32:a på min..:/
Tycker den är lite "hängig" i boggien plus att det knarrar en hel del när man trycker ihop den. Hängigheten har jag läst att fler upplever så det kanske ska vara så..?

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
32:a på min..:/
Tycker den är lite "hängig" i boggien plus att det knarrar en hel del när man trycker ihop den. Hängigheten har jag läst att fler upplever så det kanske ska vara så..?
Samma på min ca 8cm har jag förr mig på min. Har frågat runt på olika ställen och typ alla har sagt att upp till 10cm är normalt ;D vrf vet jag inte :/

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Första provkörningen idag. Känns kanon, lite ryckig kanske precis vid tillslagsvarv men det är väl en vanesak. En annan fundering. Var sitter avtappningen för växelhuset? Är den i tunneln? Eller är det den nedersta bulten utåt som hsr en kopparbricka?

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Orkar inte starta en ny tråd. I framvagnen finns den en liten arm som går bakåt. (Som isrivarna sitter i) Det staget är glappt i sidled och det verkar sitta ihop med samma stag på andra sidan. Ska det vara glapp där?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skruven med kopparbrickan är urtappning till kedjehuset.

Det staget du pratar om som glappar i sidled är kräningshämmaren och det gör inget om det rör sig lite i sidled.

moestberg

Välkänd medlem
3 okt 2011
173
0
6
Falun
Ok, tack!
De rör sig nästan en centimeter i sidled när jag ruckar lite lätt.. är det ett enda stag som går från sida till sida? För det rör sig exakt lika mkt på andra sidan när jag ruckar..

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Är bara en 'axel' som förbinder fjädringen mellan skidorna. Minskar att maskinen 'niger' i kurvorna.
Lössnöfantasterna plockar bort den då den blir lättare att bryta ner i snön.