Vill få mer klös i XC:n

Tompo

Medlem
13 aug 2006
10
0
1
Umeå
Hejhej!
Jag har en Polaris XC 700. Skulle vilja ha tag på ett par effektpipor och sedan modifiera om lite grann för att få mer klipp i variatorn och bättre acceleration. Gå ju runt i tankar om variatorkit och drevning men de finns ju massa olika kit och vikter och saker att välja bland.

Någon som vet av bra grejjer och har tips och erfarenhet på vad man kan tänkas ha för saker på?

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Pipor, heelclicker, reeds, boostbootle och nerdrevning ett par kugg då *****r får du fart i 700an, jag har allt utom pipor och den går jävligt fint ändå.

Tompo

Medlem
13 aug 2006
10
0
1
Umeå
Så sant! Man får ju bara dåligt samvete av att plåga skotern i 180km/h tvärss över en sjö, det är ju ända känslan av att måsta knipa åt styret rejält när man gasar på man vill åt. Har du bestält direkt från slp eller gått via nån återförsäljare?

12 aug 2006
6
0
1
Jämtland
Tompo skrev:
Hejhej!
Jag har en Polaris XC 700. Skulle vilja ha tag på ett par effektpipor och sedan modifiera om lite grann för att få mer klipp i variatorn och bättre acceleration. Gå ju runt i tankar om variatorkit och drevning men de finns ju massa olika kit och vikter och saker att välja bland.

Någon som vet av bra grejjer och har tips och erfarenhet på vad man kan tänkas ha för saker på?

vad har du för årsmodell på den?

jag rekomendar att sätta i en hel vit fjäder i primären och en röd i sek.

Tompo

Medlem
13 aug 2006
10
0
1
Umeå
Det är en XC 700 SP Årsmod. 2000Kan du förklara vad fjädrarna ger och va de är för typ av fjäder (hårdhet eller liknande)

Tack för tips!