Vill ha hjälp med att få mycke mera effekt i min trippel 900!

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Hallå! Nu är jag less på min vänners "plast raketer" Jag vill ha hjälp med att trimma upp min Thunder 900-96 motor som är på väg in i mitt gammla zrt600 chassi som har stått i 7år!!! sen ett vevaxel haveri. Jag står nu med en original 900motor tre psi pipor, tre tempmätare och tre separata luft filter. Jag vill inte lämna in motorn till Tikka för 10-15tusen nej tack men annat man kan göra? Tips och ev kostnad! Hjälp mig nu att rappa skiten ur dessa 4tackt ets// Micke:eek:

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
jag kan porta dina 900 cylindrar/borra upp dina gasare till 39.2 o ge dej ca 10-15 hk extra för en vettig peng sänd mej ett mail om du e intresserad
utan pipor bör du ligga på 180-185 hk...med...hrrm bli inte arg nu men drygt 6-7 hk till..inte mer!..det trimmar firmorna skriver om vad deras rör ger är inte riktigt sant...kom ihåg att det är mkt rökigt i ett dyno rum o att man andats in mkt tvåtakts avgaser då brochyrena går i tryck:)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Som brainstorm säger så är det väl att porta. Jag vet en kille som kan porta dina cylindrar mycket billigt! Sen så går det ju att mixtra med variatorn osv men den får ju inte direkt någon mer hastighet då.

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Jag har mejlat brainstorm nyss så jag får se vad han menar för vettig peng... Vad har din kille för erfarenhet av att porta? och vad är billigt? Jag har i alla fall märkt att man inte vill gå upp mot brainstorm i skrivbords duell ha ha han verkar ju skriva så plasten smälter på tangent bordet ha ha ha! Inte för att jag vill verka penga girig men pengar är pengar hade Micke