Jag står parkerad med husvagnen året runt på Smednäsets camping och det enda jag gör är att jag byter tält mellan sommar och vintersäsong.
Där finns det gott om skoterleder åt alla möjliga håll, har jag hört. har tyvär inte haft skoter de tidigare vintrarna.
Tips när det gäller husvagnen så har du nog fått de flesta redan.
Om du hamnar på en plats där det redan finns ett golv för sommarbruk, så är det extra viktigt att bygga upp ett eget golv i förtältet, för annars får du problemet att all snö som hamnar på det stora golvet, som sedan börjar smälta rinner in i ditt förtält. du får med andra ord en sjö i tältet.
Kontrollera så att du får ha skotern vid husvagnen, och inte på någon gemensam parkering.
Eget golv i förtältet.
Har du inte grundvärme på hela tiden så är det viktigt att du tömmer ut allt vatten ur husvagnen innan du åker därifrån.
Kontrollera glykol-halten i husvagnens värmesystem.
Snöpinnar som information till den som plogar.
Kontrollera så att cirkulationspumpen (pumparna) för värmen fungerar, för 12volts pumpen vid konstant drift brukar ha en ganska kort livslängd.
En klass 3 kedja runt husvagnens bom och igenom skoterns boogie.
Extra kupevärmare i husvagnen i reserv.
En kort summering varav det mesta fanns sedan tidigare i denna tråd.
Och det är ganska mysigt att ha marsallhållare och ha tända marsaller utanför husvagnen på vinterkvällarna...dock på säkert avstånd
Edit.. glömde en sak som jag råkade ut för...
det var -30 grader ute och i det läget orkar inte min elpatron med.. 2 på natten tar gasolen slut vilket betydde att jag hade 10 grader i vagnen på morgonen,,, så dubbla gasoltuber!!