Skulle gärna ha en Apex också. Låter som en trevlig maskin!Om vi skall diskutera gyrokrafter så är Apex:en den perfekta maskinen.
Motorn snurrar i motsatt riktning mot mattan, vilket också märks om man jämför Nytron.
Jag har haft 4st så jag vet, gick tillbaka och byggde mig en Apex mtx med servo.
japp jag gör de när du accepterat att du har fel.
Exakt - dessutom som sagt inte relevant med tanke på Apexens konstruktion...har väldigt svårt att se att detta skulle vara ett problem då man smyger runt i skogen eller drar kälke i lössnö. däremot om man kör en lång maskin med herrejösses matta och mycket motor med matthastighet på 100 km/h fast skotern kanske rör sig i 10 km/h kan jag förstå om det börjar märkas. men i så låga farter det gäller vid skogssmyg och pulk dragning och utan mattspinn så tvivlar jag extremt mycket på att man känner av detta
Grattis, du har dessutom fått rätt matta med maskinen - originalet är som så ofta med Yamaha inte optimalt för våra förhållanden...Det var nog främst när jag torrbröt inne på yamahacenter,nytron känndes så himla rätt mot nya "2017" vipern.
Och det jag hade tänkt köpa var en 153 eller 162 viper 2015 privat på blocket,nyare blir för dyrt.
Dom finns för ca 80000:-.
Men jag fick byta in mxz:an och slapp konkurera med tusentals andra gammskotrar på blocket och nytron är yamaha helt igenom.
Den hade ny matta challanger extreme 64 mm och verkade ok.
En jobbarkompis har 2 st viper 2015 och fått nita om något i chassiet så det verkar vara den gamla arctickvaliteen.
Nytron är nog en mera kvalitetsprodukt från folket i japan som lägger ner sin själ i sitt arbete.
Samma jobbarkompis har haft en rx1:a som han köpte ny 2003 när dom kom och inte haft just något problem med den på 12 år.