Hallå alla Yamaha-skruvare!
Som Ski-doo indoktrinerad åkare så har det nu fallit sig så att en Yamaha införskaffats inför denna säsong (Viper Mnt). Eftersom 3650 alldeles för lite att paddla med så är en 3840 under montering. Nu till problemet:
Demonteringen av drivaxeln racklar så jag håller på att förlora förstådet. Detta är gjort:
-lager och lagerhållare på variatorsidan demonterat
-kedja, drev borta
-kedjehus dränerat och lossat från fästen, men....
Länkaget för parkeringsbromsen, hur i helv.. får man loss det. Den genomgående bulten går ju rakt i i röret för glykolen! Är det överhuvudtaget nödvändigt att ta bort detta för att lyckas få loss axeln?
Det måste ju finnas ett gäng med folk på brädan som bytt mattor på Viper´s! Tips!
Som Ski-doo indoktrinerad åkare så har det nu fallit sig så att en Yamaha införskaffats inför denna säsong (Viper Mnt). Eftersom 3650 alldeles för lite att paddla med så är en 3840 under montering. Nu till problemet:
Demonteringen av drivaxeln racklar så jag håller på att förlora förstådet. Detta är gjort:
-lager och lagerhållare på variatorsidan demonterat
-kedja, drev borta
-kedjehus dränerat och lossat från fästen, men....
Länkaget för parkeringsbromsen, hur i helv.. får man loss det. Den genomgående bulten går ju rakt i i röret för glykolen! Är det överhuvudtaget nödvändigt att ta bort detta för att lyckas få loss axeln?
Det måste ju finnas ett gäng med folk på brädan som bytt mattor på Viper´s! Tips!