Viper med Hauck pipor.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Kör inte med 156,3mj när du har piper, Då har du garanterat en trasig motor snart. Vad har du för prylar i variatorena då? utgå från org så du vet att motorn går som den ska sen kan du börja laborera med variatorena..
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Hur går den om du kör lugnt då? När jag körde med aaen så hade jag 45 på lågfarten och när jag var ute på lägderna å prova så gick den bra en bit sen började den att gå dåligt å då gick jag ner till 40 på lågfarten sen gick den som en klocka, men det var just vid fullgasreporna som den var så. Men gå upp till 162,5mj iaf annars har du snart haveri.
 

cillenium

Medlem
7 feb 2009
40
0
1
Kopparberg
Jag har en 03a viper med aeen pipor , dom är monterade av Revelj Racing och inställning , testning osv höll dom på med i 14h och på min sitter det 150 munstycken , och den går riktigt bra , har aldrig krånglat , så det kan nog funka med mindre munstycken också !
 

Hompa900

Medlem
30 jan 2010
28
0
1
Storuman
jeo, har satt 150/45 och hållit på en massa med lustbränsle-mängd skruven, går riktigt bra nu! bara lite problem med att när jag har gasat upp till typ 4500 varv så stannar den där ett tag innan den går ner till tomgångsvarv...:S
 

Hompa900

Medlem
30 jan 2010
28
0
1
Storuman
Har dragit ut vacuum slagarna som sitter från förgasaren till luftfiltret, det ska visst göra så att du kan gå ner ganska mycket i flöde.. Var ute och körde idag men den går ju värdelöst så fort jag kör i djupare snö, det är precis som den inte orkar.. På leden går den ju perfekt.

Luftbränsle flödesskruven har jag dragit in från 4 varv (orginal) till 3/4 varv nu också men måste nog ställa ner den mer där också:blink:

är det INGEN som har haft Hauck CPR piporna som hade någon speciell inställning ??
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ang lössnö så är det förmodligen snö som täpper igen utblåsen, Jag har dock aldrig haft problem med det. Jag har likadana pipor som du men andra modifieringar också så vi kan inte jämföra bestyckningar och inställningar. Men tycker fortfarande att du har väldigt små huvudmunstycken, håll koll kolvtopparna så den inte går magert.
 

Hompa900

Medlem
30 jan 2010
28
0
1
Storuman
lämnade in den nu till en gubbe som har trimma hela livet. vi hade upp stiften men ser ju ut som den går för fett. Han tror det har med variatorn och göra så får väl höra om han kommer på något:nuts:
 

chuckiee

Medlem
22 feb 2010
10
0
1
Jarse
Hur går den om du kör lugnt då? När jag körde med aaen så hade jag 45 på lågfarten och när jag var ute på lägderna å prova så gick den bra en bit sen började den att gå dåligt å då gick jag ner till 40 på lågfarten sen gick den som en klocka, men det var just vid fullgasreporna som den var så. Men gå upp till 162,5mj iaf annars har du snart haveri.
Har du en 03? vet du vad orginal är i lågfarten och det andra munstycket? :)
 

Hauck

Medlem
15 mar 2006
34
0
1
Hade för några år sedan en viper med cpr piporna, har för mig jag körde med 152,5 i huvudmunstycken.
Gick väldigt bra men kunde ibland i djupsnö gå lite pissigt.
Jag monterade en plåt vid utblåset men blev aldrig helt av med problemet.
Kan även vara snö som kommer in under huven och kyler av piporna.

Peaken med cpr-piporna ligger på 9000rpm