"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Om man ber dom att skriva ner värdet och märka det med "commercial sample" eller "gift" så är det inte säkert att det blir någon tull och moms! Har lyckats för mig otaliga gånger.
För det första så är det olagligt ( skiter jag i). Sen så kostar dom 800 i sverige och då kan du vara säker på att slippa påslag samt att du slipper vänta i två veckor.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nybeställt. Shit vad taggad jag är nu.
Nu har jag fått hjälmen och jag måste säga att jag är jävulskt nöjd. Känns knappt som att det är nåt i kartongen när jag hämtade den. Hjälmen andas hantverk rakt igenom.
Utan att skoja sitter jag nu naken på dass med hjälmen på mig och datorn i knät. Svinnöjd.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha jag sa ju det, den är grym! ;)

Nu har jag fått hjälmen och jag måste säga att jag är jävulskt nöjd. Känns knappt som att det är nåt i kartongen när jag hämtade den. Hjälmen andas hantverk rakt igenom.
Utan att skoja sitter jag nu naken på dass med hjälmen på mig och datorn i knät. Svinnöjd.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
hur passar dessa i airoh hjälmen du köpte?
Passar de direkt eller måste du klicka ur bågarna där hon på bilden har tummarna och pekfingrarna?
Vilka köpte du 720p eller 1080p?
Jag upplevde polarens som sjukt tajt, dvs man fick knappt plats med ögonen inom foamen.


Haha

Sa jag förresten att jag köpte ett par brillor för några veckor sen?
Inte? Ja här är dem:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Som sagt en airoh aviator COLOR BLK. Inköpt på yamahacenter i Luleå. Eller alla duellsåterförsäljare, den finns i duellskatalogen. Vill du ha ett monsterklistermärke på så kostar den 5300. Listpriset på min är 4500, dock betalade jag inte det. Den som är intresserad kan skicka pm.
Gjorde en snabb räkning, och klaga gärna på min matte nu, men jag upptäckte att nacken måste ta upp 8 % mer energi med den 100 gram tyngre stelt vid en smäll i 50. Isåfall klart värt alla extrakostnader.
Får samtidigt passa på att rekommendera yamahacenter. Sjukt serviceminded.
Kanske hade jag sparat några hundra, kanske upp mot en tusenlapp om jag hade beställt från utlandet. Men här tog dem hem en hjälm som jag kunde testa storleken på så att allt blir rätt, jag fick grejerna på 4 arbetsdagar och dessutom har jag någon att gå till om det skulle bli några problem i framtiden. Dessutom ärlig personal som utstrålar vänlighet och inte det där lismandet man möts av inne på kalixmaskiner.

jimler: Har inte testat brillorna i airohn än. Jag hämtade ut hjälmen idag. Däremot har jag testat brillorna i min gamla snoprohjälm och dem passar perfekt där. Både EXAKT passning i hjälmen utan glipor och exakt passning mot ansiktet. Det bästa köp jag gjort hittills.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Nu har jag fått hjälmen och jag måste säga att jag är jävulskt nöjd. Känns knappt som att det är nåt i kartongen när jag hämtade den. Hjälmen andas hantverk rakt igenom.
Utan att skoja sitter jag nu naken på dass med hjälmen på mig och datorn i knät. Svinnöjd.
Ha ha! Efter jag fått hem min så hade jag den på mig till och från under flera kvällar i Tv soffan!
Du kan ju gissa om min gumma tyckte jag såg smart ut. Men att klossa med hjälmen på, naken dessutom, tar ju ändå (första) priset!
Köpte min av en mc butiksom kallar sig Nifa Mc på nätet som jag aldrig hört talas om tidigare. Men dom hade ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Köpte man en Aviator Shift (svart/vit) innan jul så betalade men ynka 2995kr, Fraktfritt. Behöver jag säga att jag är grymt nöjd med hjälmen. Det enda negativa är att vent hålen i pannan släpper genom lite för mycket luft när det är som mest kallast. Lite brainfreeze åtgärdas med att tejpa för hålen på insidan. Tjolahopp!
 
W

Wettainen

Förlåt för off topic men känns onödigt att starta en tråd.

Vart beställer jag vevstake sats till rotax 800 07 samt packningar till hela motorn? Vilken sida rekommenderar ni?
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Förlåt för off topic men känns onödigt att starta en tråd.

Vart beställer jag vevstake sats till rotax 800 07 samt packningar till hela motorn? Vilken sida rekommenderar ni?
rinab.nu om du handlar i Sverige, ronniesmailorder.com om du handlar i USA.

Back to topic.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Wizziz(eller någon annan); Får man plats med 509 gogglarna i den tajta gluggen i Aviator hjälmen.