Visst är det underbart? Älskvärd hobby..!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
*Vad jag har hört så måste man klyva motorn för att byta ut packboxen vid axeln mot variatorn?
Men ser inte ut som så på bilderna? Går det inte bara att pressa dit den?....
Jag har en SD 600rs men de ser väl säkert lika ut på den? *

är ju bara klyva blocket. inge större jobb precis..plocka bort alla skruva och ta en kniv och knacka i skåran så släpper de direkt... sen köper du limmet och limmar ihop de..(jag körde med blå silikon på min Polaris 600motor och de funkade i 350mil)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Vill du bara byta packboxen kan du göra detta med hela motorn på plats i chassiet, du behöver inte ta isär vevhuset.
den går att knacka/pressa dit.

Kikar man på filmen så äre inte bara packboxen som ska bytas innan denna skoter är igång dock..

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Jag som skrev.. jag har skickat cylindrar som har sett ut som om det varit världskrig i dom.. och dom har fyllt igen det skadade och skickat till england för nicasilning och det har aldrig tagit mer än 12 dagar..

Racing konsulten heter då företaget

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har tre rivna 800HO på bänken i nuläget och den fjärde är ute på vift. Är det något speciellt som ni vill skall dokumenteras när den första motorn slängs ihop i dagarna?

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Rekomenderar också westboms i luleå! 600spänn fick jag pröjsa för en helgenomgång av veven, fick tillbaks den nyfettad och rakare än vad den nånsin skulle varit från fabrik. Trist med raset dock ingen överaskning när det gäller en rotax 800:mmph:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Veven är iallafall otroligt skev, så nu sitter vi med två sneda vevar, en fräsch och så småningom en helt nyrenoverad med smidda stakar (när speedtech vaknat till liv.. Mycket dålig respons när de inte ens börjat med veven efter en månads väntetid!)

Siktar på körbar skoter innan nästa helg, köpte tydligen en i princip helt ny TRA4 idag :happy:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Mjo, udda modell som tydligen låser i kona istället för i gummibussningen. Tål dock inga 270hk som renegaden den kommer ifrån skulle få smaka på :happy:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sådärja.. Då var motorn färdig! Börjar med önskebilden på variatorn... Skitig, men absolut osliten!

Och helt plötsligt finns det överflöd av rotaxmotorer på arbetsbänken...

Det var remsprängning som var boven i dramat. Packboxhållaren till höger satt på motorn och mig veterligen körde jag över 50 mil efter senaste remsprängningen. Ett bra tag dvs. :embarassed:

Se så fint :rolleyes:

Hihihi :happy:

Fäääärdig..! Nu väntar jag på värmeskydd och bussningar för miljontals kronor... :eek:hwell: Ramlar förhoppningsvis in imorrn :rolleyes: