Tja, efter att ha gjort en service på min Arctic Cat F7 snopro efi för några veckor sedan var det igår dags för premiärturen. (Servicen innebar rengöring av avgasportar, nya stift och rem, samt smörjning och infettning)
Eftersom jag hade ny rem montarad så blev i stort sätt bara inkörning, med andra ord så låg jag mestadels i mellanregistret. Blev ingen lång tur då det var mörkt och -18 ute, men skulle tippa en 45minuter.
Idag så monterade jag en boondockerbox på maskinen och tänkte att jag kikar hur stiften ser ut, då de oftast brukar vara kolsvarta och kletiga (alltså att den går fett) men nu när jag tog ur dem och kikade så var dem metallfärgade ännu förutom själva elektroden som var vit längst ut efter böjen. Typ såhär http://i38.tinypic.com/2mo1ml2.jpg fast inte lika extremt. Tänker ju då att shit det här var inte bra.. den går ju snålt som satan!
Funderar nu vad jag ska göra, kan det vara så att jag inte körde nog mycket för att kunna avläsa stiften ordentligt eller går f7or (2005) toksnålt på mellanregistret? Kan jag ha skadat kolvarna nu eller tror ni det är lugnt? Märkte ingen prestandaförändring mer att den verkade gå fett på låga varv, "böade" lite och sådär. Men det gjorde den från start.
Eller kan min service ha ställt till det på något sätt?
Skotern är lite vässad från början, lättare portning, förhöjjning av förbränningsrum, planad topp, y-rör, 1.5grads tändkil..
Mvh Carleen.
Eftersom jag hade ny rem montarad så blev i stort sätt bara inkörning, med andra ord så låg jag mestadels i mellanregistret. Blev ingen lång tur då det var mörkt och -18 ute, men skulle tippa en 45minuter.
Idag så monterade jag en boondockerbox på maskinen och tänkte att jag kikar hur stiften ser ut, då de oftast brukar vara kolsvarta och kletiga (alltså att den går fett) men nu när jag tog ur dem och kikade så var dem metallfärgade ännu förutom själva elektroden som var vit längst ut efter böjen. Typ såhär http://i38.tinypic.com/2mo1ml2.jpg fast inte lika extremt. Tänker ju då att shit det här var inte bra.. den går ju snålt som satan!
Funderar nu vad jag ska göra, kan det vara så att jag inte körde nog mycket för att kunna avläsa stiften ordentligt eller går f7or (2005) toksnålt på mellanregistret? Kan jag ha skadat kolvarna nu eller tror ni det är lugnt? Märkte ingen prestandaförändring mer att den verkade gå fett på låga varv, "böade" lite och sådär. Men det gjorde den från start.
Eller kan min service ha ställt till det på något sätt?
Skotern är lite vässad från början, lättare portning, förhöjjning av förbränningsrum, planad topp, y-rör, 1.5grads tändkil..
Mvh Carleen.