vmax sx 600-97

eddie_meduxa

Välkänd medlem
22 feb 2007
206
0
16
Bollnäs
nu har jag tagit bort plast brickorna:) .inte märker jag nån skillnad:eek::confused: ,,förutom att ibland hackar mattan.:mad: ..
VAD ska jag göra för att den ska resa sig:confused: ????????
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Jag har 2 V-max 600 och mitt svar är att ska du få den o resa köp en ny maskin.
Ska du dock tjolra på med 600:an så blir det nog till o ta det den dyra vägen och lura ut varenda gram kraft ur motorn och se till att minimera krafförlusten till marken.

Kör du orginalmattan så har du nog bara 16 mm kammar kvar och det är en stor efekt förlust så en ny matta med 32 mm kammar är att rekomendera.
Sedan får du nog bygga om primärvariatorn och vikta om den så du får ett högre tillslag då V-maxen liger löjligt lågt.
möjligen dreva om i kjedjehuset och späna om fjäderna i secundärvariatorn.

Så ska du få en V-max o klösa lite så är det nog bara det sura äpplet på en 10 K som gäller.
Att späna om boggien och sturla leder bara till att du förlorar all form av ledegenskaper och förmodligen avslutar maskinen kariär i en grov och stabbig gran.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
på min förrö lynx gick främre balataremen av o fan va kul det va ett tag 1så e det inte snygga res (typ mattan ligger i marken och skotern pekar upp) och 2 man har ingen som hälst möjlighet att styra om man gasar på litte :S så personligen skulle jag inte ta bort den