Wild cat 700 -91...

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hej, jag och en kompis har köpt en defekt Wild cat 700 -91...Det finns ingen gnista..Vad kan det vara för fel? Det är inte tändspolen...Är det vanligt att CDI:boxen pajjar på dom?? Skriv för/nackdelar...Obs det sitter inte orginal motor i den utan en 650cc ...

Tacksam för snabba svar :)

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Nu har jag testat CDI:boxen och tändspolen på en kompis skoter och det är inte det som är felet....Det måste vara något annat....Någon som vet???

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Om jag minns rätt så finns det en ensammen kabel på härvan från cdi:n medd ett rundstift, testa att jorda den mot motorn då kopplas alla tändningslås och stoppar bort. Annarså så är det vanligt att det blir glapp i kabeln mellan spolen och cdi boxen, kolla den noga...

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
där hadde ni tur att det var ett sånt enkelt fel som det hadde det varit cdi boxen så skulle det alla fall kommit en gnista då och då men som pezin sa att det är ju sällan cdi boxen som det är fel på lycka till med skotern i vinter:)

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
/delägare av skotern ,,nu har även CDI boxen pajjat :/ ,,så precis när den ligger ute på blocket å allt,,