1 miles = 1,6 kmJag har en Polaris XC 500, Anniversery modellen som kom -00. På denna skoter så står hastigehetsmätaren efter MPH istället för KM/H - hur kan man då läsa av milavtalen?
Hum, känns inte så himla skoj - Köpte skotern av en ÅF, och dom sa att den gått x antal mil. SuckKanske lite sent nu men det skulle ÅF ha bytt gratis. Var samma på farsans skoter när han köte den ny, dom bytte på första servicen. Men du har väl den inre skalan som är i km/h?? Men som sagt så får du räkna om hur långt den gått.
Ah, är ju sak samma om det är km/h eller mph, problemet framkom ju nu när jag märkte det - skotern har gått 400mil mer än vad ÅF angav - så jag har betalt mer än vad jag borde - Sedan om det står MPH eller KM/H har ju egentligen mindre betydelse.Varför inte bara köpa en km/h mätare och snurra fram/bak den till rätt miltal?
Jag klev på samma nit! Kom på det efter, men han kompenserade med ny matta, handtagsvärmare, boggiehjul, tankväska, dödmansgrepp, och 5000:-Ah, är ju sak samma om det är km/h eller mph, problemet framkom ju nu när jag märkte det - skotern har gått 400mil mer än vad ÅF angav - så jag har betalt mer än vad jag borde - Sedan om det står MPH eller KM/H har ju egentligen mindre betydelse.
Jag klev på samma nit! Kom på det efter, men han kompenserade med ny matta, handtagsvärmare, boggiehjul, tankväska, dödmansgrepp, och 5000:-
Måste säga att jag aldrig blivit så otroligt bra bemött och fått så mycket för ett så litet misstag! Mycket nöjd!
Är nog bättre om du ringer till dom men bäst är nog om du åker till dom.Har skickat iväg ett mail till dom nu. Det kan ju även vara så att handlaren i fråga inte var fullt medveten om detta. Får hoppas på ett positivt svar bara.
Ptja, problemet är ju att det är ca 34 mil dit..Är nog bättre om du ringer till dom men bäst är nog om du åker till dom.
Nja, jag tycker ju det jag också. Vi bor ju i Sverige - så varför ha en amerikans gradering? Låter ju helt befängt i mina öron och det värsta var ju att det var en Polarishandlare som tydligen hade sagt detta!?Nej inte vad jag vet i alla fall.... på farsan wiiidetruck så är det bara km/h vill jag minnas
Precis vad jag kunde tänka mig - problemet att det var omvänt för mig, MPH var störst och ytterst. Hur som helst - det verkar ha löst sig något som när. Handlaren skickade en ny matta till mig som kompensation. Tyvärr hjälper detta inte mig speciellt mycket - jag menar, vem vill köpa en skoter som gått över 1000 mil?alla polarisar jag har haft å har har då km/h som standard, hur långt den har gått räknas i km å km/h är störst å ytterst på hastighetsmätarn
stirra dig inte blind på miltalen det är skicket som avgör! kan vara en toppen skoter även fast den gått långt..Precis vad jag kunde tänka mig - problemet att det var omvänt för mig, MPH var störst och ytterst. Hur som helst - det verkar ha löst sig något som när. Handlaren skickade en ny matta till mig som kompensation. Tyvärr hjälper detta inte mig speciellt mycket - jag menar, vem vill köpa en skoter som gått över 1000 mil?