Nej nu startar den bra osv, ingen choke. Men den går ju bara på 1½ cylinder typ. Sedan "nyser" den vänstra förgasare. Testade då att skifta plats på förgasarna men de vart inge bättre, prövade också skifta bränsleslangar men de vart inte heller nå bättre.Måste du fortfarande ha choke och full gas när du startar den? Svårstartad = går på 1 cylle, kan vara iaf.. Mina idéer börjar ta slut, vad foon kan annars felet vara? Reeds, avgasportar som kärvar?
Har haft ungefär samma på min indy 500, har joxat mera nu och insåg nu att gnistan blir sämre /slutar vid högre varv på en av cylindrarna.. har haft samma; hostar, seg i varvningen, skickar eldboll osv.. ska ta lös svänghjulet nu och se hur det står till..Jag och trådskaparen Simon0 skruvade mer igår. Den går bättre efter vi rengjorde avgasportarna, men den är fortfarande VÄLDIGT seg i -upp och nervarvning. Vi har undersökt det mesta på skotern nu förrutom CDI och statorplatta. Vänstra förgasaren hostar även till ibland. Färgen på stiften är ganska identiska, dock är dom ganska färgfria. Varken vita, bruna eller svarta. Dom har ingen färg alls så att säga. Vad tusan kan felet vara, hur skulle ni ha gjort?
Väldigt tacksam för hjälp!!
Jag rev motorn och kollade statorn= ok, cylinderfotspackningen = kass. Bytte den samt även packboxarna på vevaxeln. Startade och den gick bättre men fortfarande vill den inte varva ut och "fyrtaktar". Ska låne en cdi-box nu och testa om det fungerar.Vi ska testa byta cylinderfotspackning, tror det läker in kylarvätska.. återkommer om det blev bättre.