XCR 440sp vart placera avgastemp?

zonda

Medlem
22 nov 2005
30
0
1
njurunda
har köpt en begagnad avgas temp mätare, den ska sitta på en polaris xcr 440 sp (edge) 99, vart på pipan ska den sättas??? å ja jag vet att den ska sitta nåra cm från kröken, vill veta mer precis så den går att lita på.
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jag har hört av en som är rätt duktig på detta men det är inte 100% säkert förde :)
150mm från kolvens utblås sa han men som sagt inte 100.... tyvärr.....
 

zonda

Medlem
22 nov 2005
30
0
1
njurunda
Jag har hört av en som är rätt duktig på detta men det är inte 100% säkert förde :)
150mm från kolvens utblås sa han men som sagt inte 100.... tyvärr.....
okok, jo men har hört att de är olika från maskin till maskin... eller va de till just min skoter du mena?
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Nja som sagt så var han inte hundra... men den ska ju sitta en bit ifrån och jag tror det är ett "standard" mått från kolv.... Men ring till nån som säljer eller trimmar skotrar och hör där.... och du skriv svaret här så vi får reda på det också :)
 

zonda

Medlem
22 nov 2005
30
0
1
njurunda
Nja som sagt så var han inte hundra... men den ska ju sitta en bit ifrån och jag tror det är ett "standard" mått från kolv.... Men ring till nån som säljer eller trimmar skotrar och hör där.... och du skriv svaret här så vi får reda på det också :)
ok.. jo ja har ringt till alla affärer å så som ja vet om.. men ingen kan ge mig ett svar..