Jag hade en XCR600 -96:a som inte ville vara med nå mer, Jag hoppade med den och körde fast i snön. När jag äntligen fick upp den så åkte jag ca 100m så lät det plötsligt plopp så gick den inte på alla burkar. När jag hade plockat isär den så upptäckte jag att kolven på den vänstra cyl hade gått sönder vid kolvbultssprinten så att bulten hade sabbat loppet, varför vet jag inte riktigt om det var frysning eller om det var för att jag inte hade öppnat bensinkranen eller om det bara blev så efter 400 mil!!! Inte så kul men det finns folk som inte gör annat än att borra i sånt hela dagarna. Borrningen och honingen blev klar, 1.0mm överdimension, så tänkte jag att det var bara att beställa kolvar....jo djä__ar vad det var, det fanns inte att få tag på i hela detta avlånga land och ingen var heller villig att ta hem från USA när det "bara var 3 kolvar, det får du nog vänta tills nästa säsong" Vilka idioter det finns, jag fick köpa en ny skoter helt enkelt, vilken service dom verkar ha.....men det blev en ny polaris SKS 700, so far so good