Xlt sp med mer skidres

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Hejsan..
HAr en xlt sp som går gudomligt, jag är lie missnöjd med att den reser skidorna för lite, t.ex i lössnö. jag har nyligen monterade pipor så effekt saknas då inte,,
HAde vart kul å veta om det är Någon här som har experimenterat å fått bevisat hur den ger mest res, vilka inställningar i boggin osv.
Kan ju nämna att de är en 95:a med xtra 12 boggin
 
Last edited:

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Men ta bort stoppklossarna för knäet eller så flyttar du dom längre bak vet inte hur det ser ut på din boggie, men att flytta bak stoppklossarna är det bästa jag gjort på min skoter vart som en helt annan skoter, mkt roligare! men om du lägger upp en bild så man kan se hur din boggie ser ut vid knäet altså.
 

Turture

Medlem
1 aug 2005
46
0
1
Varför vill du göra det? Låter inte klokt, polarna kommer att köra åttor runt dig medans du bara far rakt fram.

Xlt Special med xtra12 Boggi är byggd så att den inte ska resa.
Men du har en viss justeringsmån i balata remmarna som sitter längst fram i boggin.Gör dom så långa som det bara går,utan att kapa dom så blir det mera res.
Men iochmed att du gör det så blir skotern sämmre att piska efter lederna för du tappar skidtryck.
Det är bara att inse att du har en Blysläde (Precis som jag):rolleyes:
 
Last edited:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
lite ifrån ämnet men Turtue vad kör du med för upplösning 3200*2400 :D?
Tänkte på din STORA text :p
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
jag kör 1280*1024 och jag tycker texten är nog liten... men i och för sig så är jag också blind :D... Du måste ju ha örn syn du :D
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Med den textstorleken han har fyller han tre sidor med och sen får man sitta 10m från skärmen.:D